فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد موفق به تولید سامانه آموزش آنلاین شدند

فناوران شرکت «آداک فناوری وستا» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد موفق به تولید سامانه‌ آموزش آنلاینی شدند که با استفاده از حداقل پهنای باند امکان برگزاری کلاس‌ها را فراهم می‌کند.

اکبر شهامتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به لزوم تداوم امور در پلتفرم‌های مجازی در شرایط کرونایی اظهار کرد: نگهداری فعالیت‌های مختلف سازمانی در زمان اپیدمی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک سیستم حرفه‌ای انجام می دهد. در همین راستا اعضا و واحدهای فناور پارک علم و فناوری به‌محض شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت‌ها، جلسات و ارتباطات خود را سریعاً به‌سمت برگزاری مجازی منتقل کرد.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت فعالیت پارک دانشگاه آزاد حتی در ایام تعطیل متوقف نشد و این امر حاصل برنامه‌ریزی و انتقال فعالیت در بستر فضای مجازی و آنلاین بود که این موضوع مهم با همکاری شرکت «آداک فناوری وستا» مستقر در پارک انجام شد.

مدیر عامل شرکت «آداک فناوری وستا» بیان کرد: این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مقابله با شیوع و گسترش کرونا، به ارائه پلتفرم آموزش آنلاین با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این مدت اقدام کرده است.

شهامتی درباره سامانه آموزش آنلاین این شرکت گفت: سامانه ی «آداک آکادمی» با قابلیت پشتیبانی کلاس‌های متعدد با تعداد بالای دانش‌آموزان و دانشجویان هر کلاس و فراهم‌سازی قابلیت‌های مشابه کلاس‌های درسی مانند «وایت برد»، امکانات گسترده‌ای جهت استمرار امر آموزش در کشور، فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این شرکت با تکیه بر توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر قطع کردن زنجیره انتقال با کاهش اجتماعات فیزیکی به جهت پایان یافتن هرچه سریع‌تر این پاندمی جهانی، با تلاش‌های مستمر موفق شد تا این سامانه را در کمترین زمان ممکن و با امکاناتی کامل در اختیار عموم قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آداک فناوری وستا تأکید کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، تاکید بر عدم خروج افراد از منازل مگر در صورت لزوم، و افزایش استفاده عموم از اینترنت به‌ویژه جهت برگزاری کلاس‌های آنلاین، با درگیری شدید پهنای باند و کاهش سرعت چشم گیری در اینترنت کشور مواجه هستیم. لذا برآن شدیم تا با ایجاد سامانه‌ای که با اشغال حداقل پهنای باند امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین با کیفیتی مناسب‌تر را فراهم می‌آورد، کمکی در این شرایط بحرانی به جریان آموزش کشور ارائه کنیم.

شهامتی افزود : سامانه «آداک آکادمی» با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ، با طراحی کاملا بر پایه وب و تنها با استفاده از مرورگرهای رایج، امکانی را جهت سهولت در استمرار فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی و حتی برگزاری وب سمینار و جلسات مجازی شرکت‌ها، فراهم کرده است. یکی از مهم‌ترین مزایای این سیستم دسترسی آساده و بدون نیاز به آماده‌سازی نرم افزاری است که باعث می‌شود هر فردی در هر سطحی از آشنایی با سیستم‌های نرم افزاری به‌راحتی وارد جلسات و کلاس‌های آموزشی این سیستم شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای دانشگاهی، مدارس و آموزشگاه‌ها، برای راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی خود می‌توانند به پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066969

وب گردی

وب گردی