فعالیت اغذیه فروشان درماه رمضان بستگی  به تصمیم ستاد کرونا دارد

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: آغاز فعالیت اغذیه فروشان، رستوران‌ها، فست فودها و ... در ماه رمضان منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ سرهنگ صادق رضادوست گفت: برابر تقویم رسمی کشور، روز شنبه ششم اردیبهشت آغاز ماه مبارک رمضان بوده و نیروی انتظامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات روزه داران، آرزوی سلامتی برای هموطنان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارد.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسان حوزه اجتماعی و ارزیابی های پلیس نشان‌دهنده این موضوع است که هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برکات معنوی این ماه عزیز به ویژه در زمینه تزکیه و خودسازی، تأثیرات مناسب و مشهودی را بر جامعه گذاشته به طوری که آمارها کاهش میزان تخلفات و جرایم نسبت به سایر ایام سال را نشان می دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دیگر هموطنان اعم از مسلمان و غیرمسلمان و چه آنانی که به دلایل مختلف از جمله سفر، بیماری و ... قادر به روزه داری نیستند، همواره متعهد به رعایت و حفظ حرمت این ماه بوده و این مهم از اهم مطالبات عمومی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سالیان گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا در کشور، متفاوت بوده و از حال و هوای خاصی برخوردار و لازم است هموطنان فهیم و همچون سنوات گذشته ضمن اهتمام به حفظ حقوق شهروندی و بهره‌مندی از فیوضات و برکات این ماه پرفیض، رعایت اصول و موازین بهداشتی را برابر پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مد نظر قرار دهند.

سرهنگ رضادوست افزود: پلیس نظارت بر اماکن عمومی با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، در اجرای وظایف محوله، پاسداری از ارزش ها و شعائر اسلامی، کاهش ناهنجاری و مفاسد اجتماعی، حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مطالبات عمومی و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور ضمن نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مجاز به ارائه خدمات (مطابق مصوبات ابلاغی)، با سعه صدر و رعایت اخلاق و شئون اسلامی، مقابله با هر گونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و بدحجابی در اماکن عمومی و صنوف را در دستور کار دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، هر گونه سرو غذای سرد یا گرم در پارک ها، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و مقابل واحدهای صنفی اکیداً ممنوع بوده و از صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف، به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی انتظار می رود با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروها، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

وی افزود: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدول از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ رضادوست تصریح کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن بازگشایی و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و غیره، (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف متخلف و مراجع صدور مجوز مربوطه است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در پایان با آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان و مسلمانان جهان و قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری کرونا، ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی، گفت: از همه شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی به مأموران انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1067020

وب گردی

وب گردی