گل‌محمدی: نباید فکر کنیم قهرمان شدیم، هنوز کار ادامه دارد

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس رسماً اعلام کرد، استخوان‌بندی این تیم برای فصل بعد حفظ خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» درباره شرایط این روزهای فوتبال و پرسپولیس با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این شرایط واقعاً مختص فوتبال نبوده و کل جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. فوتبال هم یک بخشی از جامعه بود که تعطیل شد. کار ما سخت شده و تعطیلی‌ها شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده است. به ناچار لیگ تعطیل شد و در این دو ماهی که در قرنطینه بودیم شرایط خیلی به دشواری گذشت. باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه تصمیماتی برای فوتبال خواهد گرفت. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید شرایط را بسنجند و یک تصمیمی که به نفع جامعه و فوتبال ما باشد، بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که در این روزها از شرایط آمادگی بازیکنان چگونه اطلاع پیدا می‌کند، گفت: قطعاً کار ما سخت است. ما تمریناتی را از طریق مربی بدنساز‌مان برای بازیکنان در نظر گرفتیم و برای آنها فرستادیم. بازیکنان هم تا حدودی انجام می‌دهند، ولی نمی‌شود این‌طور فکر کنیم که بازیکنان با آمادگی کامل به تمرین بیایند. قطعاً مشکلاتی را خواهیم داشت و آمادگی که قبل از تعطیلات بازیکنان داشتند، نخواهند داشت. قطعاً در دو سه هفته می‌توانیم بازیکنان را به شرایط خوب برسانیم. بازیکنان بیشتر از قبل از خودشان مراقبت می‌کنند و در بحث تغذیه و تمرینات خیلی باهوش هستند. آنها می‌توانند آمادگی‌شان را تا حدودی حفظ کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه یک عکسی منتشر شد که نشان می‌داد بازیکنان این تیم به صورت پنج نفره تمرین می‌کردند و آیا این موضوع درست بود، خاطرنشان کرد: یک عکسی قبل از سال نو در اسفند ماه منتشر شده بود و همان عکس را چندین بار بازپخش کردند. در صورتی که همه بچه‌ها در قرنطینه بودند و توضیحاتی که احمد نوراللهی درباره این موضوع داد هم به نظر من کافی بود. بچه‌های ما تا جایی که اطلاع دارم در قرنطینه و خانه بودند. البته کسی هم جرأت نمی‌کرد در این شرایط بیرون بیاید و تمرین کند. این عکس‌ها برای شروع تعطیلات بود که هنوز اعلام نشده بود مسابقات کاملاً تعطیل است و قدیمی بود.

گل‌محمدی در مورد نحوه حضورش در پرسپولیس که در نیم‌فصل اتفاق افتاد، تصریح کرد: اگر موفقیتی در پرسپولیس داشتیم لطف خدا بود. وقتی بحث آمدن من به پرسپولیس شد، علی‌رغم تمام مشکلات مالی و فشارهایی که وجود داشت تنها چیزی که دل مرا قرص می‌کرد و باعث شد که خیلی نگران نباشم، حضور هواداران بود. وقتی یک مقدار نگران می‌شدم به هواداران پرسپولیس و حمایت آنها فکر می‌کردم و دلگرم می‌شدم. من تصمیمی گرفتم که خیلی سخت بود، به تیمی آمدم که با مشکلات خیلی زیادی به خصوص درباره مسائل مالی و مدیریتی و شکایت‌هایی که از باشگاه وجود داشت، درگیر بود. ما زمین تمرین هم نداشتیم و مشکلات زیادی داشتیم تا به اینجا رسیدیم. ما در این مدت چند جلسه با هیئت مدیره داشتیم. واقعاً همه صحبت‌های‌مان حل شدن مشکلات مالی و مرتفع شدن شکایت‌هایی که از باشگاه وجود داشت، بود. موضوع دیگر طلب بازیکنان تیم بود که نگران‌کننده بود و امیدواریم هرچه زودتر برطرف شود. همه می‌دانند که بازیکنان ما با وجود مشکلات مالی تمرین می‌کنند و انصافاً عملکرد خوبی از خود نشان دادند.

وی درباره اینکه مسئولان باشگاه شهر خودرو اعلام کرده‌اند که طلب‌شان را از پرسپولیسی‌ها نگرفتند و هیئت مدیره سرخپوشان هم قول داده است که مشکلات حل شود، اظهار کرد: من اطلاعی از اینکه به مسئولان شهر خودرو قول داده شده است، ندارم. در هر صورت مسئولان شهر خودرو هم حق دارند نسبت به تعهدی که باشگاه پرسپولیس به آنها داده است به دنبال طلب‌شان باشند. باید این مبالغ پرداخت شود و ایرادی نمی‌توان از باشگاه شهر خودرو گرفت. باید هرچه سریع‌تر مشکلات را حل کنیم، چون هرچه جلوتر می‌رویم کار سخت‌تر می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که در زمان حضورش در این تیم خیلی موافق جذب آنتونی استوکس نبود و اینکه آخرین شرایط این بازیکن به چه صورت است، گفت: در شروع کار که صحبت آمدن من به پرسپولیس شد، صحبتی درباره استوکس با آقای انصاری‌فرد و مسئولان باشگاه انجام دادم که برای جذب این بازیکن اقدام کنیم. در آن زمان باشگاه از طرف هواداران تحت فشار بود. دو سه گزینه روی میز بود که یکی از آنها استوکس بود. در آن مقطع گفتم اگر شرایط استوکس مثل شرایط تراکتور باشد و از لحاظ بدنی آماده باشد بازیکن خوبی است و می‌توانیم از او استفاده کنیم. استوکس وقتی به پرسپولیس آمد مشکلات بدنی خیلی زیادی داشت و تمایلی به اینکه بهتر تمرین کند نداشت و باعث ایجاد حاشیه‌های زیادی هم برای پرسپولیس شد.

گل‌محمدی درباره اینکه قرارداد استوکس عجیب نبود، تصریح کرد: من از شرایط قرارداد او اطلاعی ندارم و البته از نوع پرداختی‌هایی که باید به استوکس انجام می‌شد، بی‌خبر هستم. من در آن زمان هنوز صد درصد کار حضورم در پرسپولیس درست نشده بود. شرایط قرارداد استکوس کمی سخت بود. قرارداد این بازیکن آپشن‌هایی داشت که فکر می‌کنم اگر باشگاه پیگیر باشد می‌تواند مبالغی که پرداخت شده را هم برگرداند.

وی در پاسخ به این سؤال که از اوساگونا راضی بوده است، خاطرنشان کرد: اوساگونا به ما خیلی کمک کرد و در دربی هم یک پاس گل داد. من در مجموع از این بازیکن راضی بودم. او به ما کمک کرد. مشکلات مالی خیلی روی کار او تأثیر گذاشت، ولی هیچ وقت تمریناتش را کم نکرد و همیشه محکم کار کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که «گل‌محمدی در دومین حضورش در پرسپولیس محتاط شده است؟»، یادآور شد: شرایط هر تیم با تیم‌های دیگر خیلی فرق می‌کند. ما یک تیمی هستیم که همه مردم و هواداران از آن انتظار قهرمانی دارند و در این شرایط وقتی کار می‌کنیم یک مقدار ضریب ریسک پایین می‌آید و این موضوع طبیعی است. تیمی هم که من در اختیار گرفتم بازیکنان خیلی خوبی دارد و یکی از سخت‌ترین کارها این بود که بخواهیم لیست 18 نفره بدهیم چه برسد که ترکیب تیم را مشخص کنیم. بازیکنانی داریم که در شرایط سخت تصمیمات خوبی می‌گیرند و انگیزه بالایی دارند و هر روز انگیزه آنها بالاتر می‌رود. من هیچ تیمی ندیدم که چنین بازیکنان پرتلاشی داشته باشند و در هر تمرین بهتر از تمرین قبل کار می‌کنند. فکر نمی‌کنم خیلی احتیاج به تغییر و تحولات زیادی داشته باشیم. سیاست ما برای سال آینده این است که استخوان‌بندی فعلی تیم را حفظ کنیم. 95 درصد ترکیب تیم را حفظ خواهیم کرد.

گل‌محمدی در واکنش به صحبت‌هایی که درباره جدایی سیامک نعمتی مطرح می‌شود، تصریح کرد: بعضی از صحبت‌ها در این تعطیلات مطرح شد، ولی این بحث اصلاً وجود ندارد. سیامک نعمتی یکی از بازیکنانی است که دوست دارم سال آینده هم در تیمم حضور داشته باشد. نعمتی بازیکنی است که از نظر اخلاقی و فنی خوب است و دلیلی ندارد که بازیکنان خوب‌مان را به تیم‌های دیگر بدهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که لیست ورود و خروجی را مدنظر دارد، گفت: ما اصلاً چنین تصمیمی نداریم. فقط منتظر هستیم که ببینیم برنامه مسابقات چگونه اعلام می‌شود. با توجه به برنامه بازی‌ها می‌توانیم یک مقدار درباره این مسائل صحبت کنیم. ما 9 بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی داریم. نمی‌توانیم الان در مورد ورودی و خروجی تیم صحبت کنیم و تمرکز بازیکنان را به‌هم بزنیم. در زمانی هستیم که باید تمرکزمان را حفظ کنیم و علی‌رغم اختلاف خوبی که با تیم دوم جدول داریم، ولی نباید فکر کنیم که قهرمان شدیم. هنوز کار ادامه دارد و باید تمام توان‌مان را بگذاریم تا لیگ را به پایان برسانیم و بعد از آن درباره نقل‌وانتقالات صحبت کنیم. تیم ما، تیم کاملی است و احتیاج به تغییرات زیادی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پیشنهادی برای ادامه مسابقات لیگ به سازمان لیگ داده‌اند یا خیر، گفت: فکر می‌کنم از طرف سازمان لیگ چند باری با باشگاه‌ها تماس گرفته شده است که چه تصمیمی برای ادامه یا لغو لیگ گرفته شود. نظری که خود من شخصاً عنوان کردم این است که اول بحث سلامت جامعه و مردم مطرح باشد و بعد از آن می‌توانیم لیگ را ادامه دهیم، ولی فعلاً برنامه‌ای نداده‌اند و همیشه اولویت باشگاه پرسپولیس سلامت مردم بوده و هیچ وقت به خاطر گرفتن جام نمی‌خواهیم سلامت مردم به خطر بیفتد و از طرف دیگر می‌خواهیم تصمیماتی گرفته شود که فوتبال نابود نشود. خیلی‌ها از فوتبال نان می‌خورند و سرمایه‌گذاری کردند. باید تصمیمی گرفته شود که هم سلامت مردم در نظر گرفته شود و هم فوتبال ما ضرر نکند.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا گران‌ترین مربی لیگ اوست، گفت: چون از قرارداد مربیان دیگر خبر ندارم نمی‌توانم درباره این مسائل صحبت کنم. بودن در پرسپولیس برای من افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همه جوره از افشین پیروانی حمایت می‌کنیم و پشت او را خالی نخواهیم کرد. از همه پیشکسوتان و کسانی که در فوتبال هستند می‌خواهیم که احترام‌ها را نگه دارند. الان زمانی نیست که با الفاظی بی‌احترامی و جامعه را با خطر روبه‌رو کنیم. نباید افرادی را که در فوتبال زحمت کشیدند، ناراحت کنیم. همدلی و احترام به فوتبال ما کمک می‌کند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کنی ویروس کرونا باشیم و برای همه مردم آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم.

کد خبر: 1067044

وب گردی

وب گردی