اولین جلسه دفاع دکترای آنلاین در واحد دزفول برگزار شد

اولین جلسه دفاع دکتری به‌صورت آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان واحد دزفول برگزار شد. این جلسه به صورت مجازی و با استفاده از lms با بستر بسیار باکیفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دزفول، نخستین جلسه دفاع آنلاین رساله دکتری جعفر قلی بیک دانشجوی گروه مهندسی مکانیک تبدیل انرژی و با راهنمایی دکتر محمدرضا عصاری در حضور 6 تن از دیگر استادان در مورخ 4 اردیبهشت ماه 1398 در دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درباره نخستین دفاع مجازی رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد دزفول گفت : با توجه به بخشنامه صادره سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزاری کلاس‌های نیمسال جاری به صورت مجازی و همچنین استفاده از این بستر برای برگزاری دفاعیه ها ما را بر این داشت که با آماده سازی بستر مناسب سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، روند برگزاری دفاعیه ها و دیگر امور دانشگاه را با کیفیت مناسبی در این بستر مهیا کنیم.



افروس ادامه داد: این واحد دانشگاهی در همان روزهای ابتدایی بیماری کرونا اقدامات ویژه ای را در برنامه ریزی های خود در نظر گرفت و با فعال کردن تمام پتانسیل های نیروی انسانی و همچنین استفاده بهینه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، بستر مناسب و با کیفیتی را برای برگزاری کلاس ها و دیگر امور به‌صورت الکترونیکی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و حفظ سلامت پرسنل و دانشجویان انجام دهد که بحمدالله واحد دزفول در استان خوزستان اولین واحدی بود که موفق به برگزاری دفاعیه بصورت آنلاین شد که جا دارد از این طریق، ویژه از همکاران ارجمندم در حوزه معاونت علمی، فناوری اطلاعات و همچنین روابط عمومی دانشگاه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی مناسب در فضای مجازی تشکر کنم.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار کرد: در پی ویروس کرونا و عدم حضور دانشگاهیان و با حداقل نیروها؛ تعداد زیادی استاد و دانشجو در آستانه دفاع معطل مانده بودند که این موضوع باعث دلهره در خصوص برگزاری دفاع به‌صورت مجازی را دوچندان کرده بود که برگزاری با کیفیت نخستین جلسه دفاع آنلاین را می توان الگوی مناسبی برای دیگران در نظر گرفت.



سیدمحمدمهدی صافی معاون علمی واحد دزفول که در این جلسه دفاعیه مجازی بصورت آنلاین حضور داشت، ضمن تشکر از همکاری استادان و دکتر علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی واحد دزفول در جهت برگزاری با کیفیت این جلسه اظهار کرد: این بحران در کشور و جهان به ما آموخت که چگونه می توان خیلی از امور را با در نظر گرفتن برنامه ریزی و پروتکل های مناسب بدون افت کیفیت برگزار کنیم.



وی در ادامه گفت: برگزاری این جلسه دفاعیه با حضور اساتید مشاور و داور از دانشگاه شهید چمران و کانادا نشان داد که با وجود فناوری‌های نوین دیگر محدودیت مکانی وجود ندارد و استفاده از این بستر نه تنها بسیاری از مشکلات جلسات دفاعیه دانشجویان، که به علت عدم حضور استادان در دانشگاه برگزار نمی‌شود را مرتفع می‌سازد بلکه موجب ایجاد ارتباط قوی‌تر علمی بین استادان دانشگاه‌های سراسر کشور و جهان می‌شود.



علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی واحد دزفول نیز گفت: عنوان پایان نامه دانشجوی دکتری جعفر قلی بیک مدلسازی و بررسی تجربی تولید آب شیرین توسط استخرخورشیدی با گرادیان شوری بود که از جمله دستاوردهای این رساله دستیابی دانش فنی ایجاد استخر خورشیدی با گرادیان شوری در مقیاس نیمه صنعتی، توسعه مدل های عددی جهت پیش بینی و کنترل رفتار این سیستم ها، بهبود پایداری این استخرها با استفاده از ادغام استخرهای خورشیدی با مواد تغییر فازدهنده، توسعه سیستم های اب شیرین کن خورشیدی انطباق پذیر با استخرخورشیدی با گرادیان شوری با قابلیت تجاری سازی را می توان نامبرد.



حیدری مقدم در مورد خروجی های علمی این رساله اظهار داشت: دو مقاله علمی isi با درجه q1 و یک مقاله لاتین در مجلات علمی و پژوهشی با تلاش های دانشجو و استادان راهنما و مشاور به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به ثبت رسیده است.



مدیر خدمات پژوهشی واحد دزفول در ادامه به تجاری سازی دستاوردهای این رساله اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب کشور، دسترسی مناسب به تشعشع خورشید، ساعات آفتابی مناسب در طی سال، وجود منابع آب شور و زمین های بایر در این منطقه؛ با تجاری سازی این طرح می توان در جهت رفع نیازهای آب آشامیدنی بخش های مختلف استان استفاده کرد.



گفتنی است در این دفاعیه محمد رضا عصاری استاد راهنما (بصورت حضوری) و حسن بصیرت تبریزی استاد مشاور (حضور آنلاین از کانادا) و داوران، سید علی اشرفی زاده (بصورت حضوری) ، احسان اله عصاره (حضور آنلاین)، نقره آبادی (حضور آنلاین از دانشگاه شهید چمران اهواز)ناظرین رضا پولتنگری و علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی واحد بصورت حضوری در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067060

وب گردی

وب گردی