10 درصد حقوق دانشگاهیان هنگ‌‌کنگ صرف درمان دانشجویان مبتلا به کرونا می‌شود

مسئولان 8 دانشگاه دولتی در هنگ کنگ اعلام کردند که سالانه بخشی از حقوق خود را به دانشجویان مبتلا به بیماری کرونا اهدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس و معاونان دانشگاه دانشگاه هنگ کنگ (HKU) ، دانشگاه پلی تکنیک هونگ کنگ (PolyU) ، دانشگاه لینگنان و دانشگاه آموزش عالی هنگ کنگ اعلام کردند که آنها 10 درصد از حقوق خود را برای درمان دانشجویان کرونایی اهدا می‌کنند. رئیس دانشگاه هنگ کنگ به همراه معاونان این دانشگاه ، با این اقدام 10 درصد از حقوق خود را به مدت 8 ماه از دست می‌دهند. دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) در بیانیه ای گفت: «ووی شووی، رئیس این دانشگاه در اقدامی از معاونان دانشگاه هنگ‌کنگ خواست تا کل دستمزد ماه آوریل خود را به این صندوق اهدا کنند؛ با این امید که کمک و سخاوتمندانه جامعه دانشگاهی جمله کارمندان و فارغ التحصیلان افزایش پیدا کند.»
هنگ کنگ تا 20 آوریل حدود هزار و 26 مورد مبتلا به COVID-19 داشته است؛ همچنین 4 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
وضعیت اقتصاد هنگ کنگ به دلیل محدودیت‌های مسافرتی که از ماه فوریه آغاز شده است، مناسب نیست. تبادل دانشجوی خارجی در ماه ژانویه به حالت تعلیق درآمد و به دانشجویان خارجی توصیه شد تا زمان فراخوان دانشگاه برای حضور مجدد در کلاس‌های درس، به خانه خود بازگردند.
حقوق سالانه روسای دانشگاه در هنگ کنگ بین 4.65 میلیون دلار تا 7.65 میلیون دلار است. دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ 10 درصد از درآمد یکی از پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه را برای کمک مالی به دانشجویان مبتلا به کرونا اختصاص داده است. ، تنگ جین گوانگ رئیس این دانشگاه گفت: « بیماری همه گیر کرونا بر همه مشاغل تأثیر گذاشته است، در حال حاضر دانشجویان مبتلا به کووید 19 با چالش مالی مواجه هستند. ما امیدواریم که کمک مالی دانشگاه برای مقابله به این بیماری به آنها کمک کند.»
دانشگاه هنگ کنگ نیز اعلام کرد: «برای حمایت از دانشجویان و اعضای جامعه صندوقی تأسیس خواهد کرد. 10 درصد از حقوق روسای دانشگاه هنگ ‌کنگ و شیانگ ژانگ و به همراه معاونان این دانشگاه‌ها به مدت 12 ماه به این صندوق ارائه خواهد شد.»
دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ نیز اعلام کرد: «برای تقویت پشتیبانی از دانشجویان خود در راستای مقابله با مشکلات ناشی از این بیماری، یک صندوق ویژه ایجاد کرده است. این دانشگاه علاوه بر بودجه فعلی و صندوق موقوفات فارغ التحصیلان دانشگاه ، معوقات شهریه و کمک های مالی را نیز برای این افراد در نظر گرفته است.»
انتهای پیام/

کد خبر: 1067061

وب گردی

وب گردی