طرح مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب  برگزار می‌شود

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: طرح بزرگ و جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب در بهار و تابستان 99 برگزار می‌شود.

میلاد عبدی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری طرح بزرگ و جامع مطالعاتی «سفیران گام دوم انقلاب» خبر داد و گفت: این طرح به همت واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بهار و تابستان سال 99 برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نظر به اینکه حضور و فعالیت در عرصه بین‌الملل مستلزم آشنایی هرچه بیشتر با مبانی و مفاهیم اولیه بین الملل است و از سوی دیگر نیز مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سخنرانی خود، به درک و فهم درست مسائل بین‌المللی توسط جوانان اشاره و تاکید ویژه‌ای داشتند، بر همین اساس واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برای تقویت پایه تئوریک و آشنایی هرچه بیشتر اعضای دفاتر این اتحادیه و سایر علاقمندان به حوزه بین‌الملل، اقدام به برگزاری طرح بزرگ و جامع مطالعاتی «سفیران گام دوم انقلاب» خواهد کرد.

دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: طرح «سفیران گام دوم انقلاب» در راستای مطالبه همیشگی رهبر معظم انقلاب از تشکل‌های دانشجویی در مورد توجه ویژه به بحث تولید محتوا و تهیه فهرست‌های مطالعاتی و طرح‌های مطالعاتی برای تقویت هرچه بیشتر معلومات، با سیاست گذاری منسجم و برنامه ریزی مدون از تابستان ۱۳۹۸ درست چند ماه بعد از سخنرانی معظم له در دیدار دانشجویی سال ۹۸، به شکل ویژه‌ای کلید خورد.

وی به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در اهمیت بحث‌های مطالعاتی در دیدار دانشجویی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار می‌فرمایند هیت‌های اندیشه ورزتان بنشینند فهرست مطالعاتی و برنامه مطالعاتی برای بخش‌های مختلف برنامه ریزی کنند، طراحی کنند و تعریف کنند. واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان این مطالبه رهبر انقلاب را به عنوان ماموریت و دغدغه اصلی خود قرار داده تا این مطالبه به نحو شایسته محقق شود.

به گفته عبدی، تولیدات محتوایی واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در زمینه‌های مختلف و پایه‌ای حوزه بین الملل از جمله آشنایی با کشور‌های حوزه مقاومت، حقوق بین الملل، روابط بین الملل، سازمان‌های بین المللی، فن دیپلماسی و آداب کنسولی، دیپلماسی اسلامی و معاهدات شناسی از شهریور ۹۸ برای بسترسازی و آماده سازی مقدمات یک طرح بزرگ و جامع مطالعاتی بین المللی شروع شد. به گونه‌ای که تا کنون حدود ۲۰ جزوه مطالعاتی در واحد بین الملل اتحادیه تنظیم، تدوین و منتشر شده است و ان شاالله این تعداد تا تابستان سال ۹۹ به ۳۵ جزوه افزایش خواهد یافت و این اقدامی است که در تاریخ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بی سابقه و ماندگار است.

این فعال دانشجویی افزود: در طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب،۶ موضوع شامل فن دیپلماسی و آداب کنسولی، دیپلماسی اسلامی، حقوق بین الملل، روابط بین الملل، معاهدات شناسی و آشنایی با کشور‌های حوزه مقاومت به صورت ویژه مورد مطالعه و مداقه قرار داده خواهد شد.

وی درباره مراحل برگزاری طرح سفیران گام دوم انقلاب بیان کرد: بعد از ثبت نام از طریق کانال تلگرامی طرح، جزوات هر مرحله به صورت پک و تفکیک شده در موعد خود، در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. سپس با اعلام بازه‌ زمانی مطالعه و اتمام آن، آزمون هر مرحله به صورت تستی که شامل 25 سوال می شود از طریق سامانه‌ای اخذ خواهد شد.

عبدی با بیان اینکه طرح جامع مطالعاتی «سفیران گام دوم انقلاب» در بهار و تابستان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و مرحله اول آن نیز به زودی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ویژگی اساسی این طرح این است که تمامی محتوا‌های مراحل ۶ گانه در واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تنظیم و تدوین می‌شوند. نکته دیگر آنکه این تولیدات محتوایی به قدری جامع هستند که علاقمندان و دفاتر جاد شرکت کننده در این طرح مطالعاتی، پایه تئوریک حوزه بین‌الملل را داشته باشند که این امر سبب آن خواهد شد که مسائل بین‌الملل را به خوبی درک کنند و به عنوان کنشگر تاثیر گذار و آگاه و عالم به موضوعات، در عرصه فعالیت‌های بین المللی ظاهر شوند.

دبیر بین‌الملل واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد: به نفرات برتر هر یک از مراحل، جوایز نقدی و در پایان ۶ مرحله به ۴ نفر از کسانی که در مجموع همه مراحل بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، جوایز نفیس و تندیس طرح مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب اعطا خواهد شد. همچنین به کسانی هم که در هر ۶ مرحله شرکت کنند، گواهینامه معتبر پایان دوره اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067086

وب گردی

وب گردی