آیت‌الله جنتی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی ارتحال آیت الله ابراهیم امینی با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی ارتحال آیت الله ابراهیم امینی، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

العلماء باقون مابقی الدهر

عالَم اسلام، حوزه علمیه و نظام اسلامی در طلیعه ماه مبارک رمضان، عالِمی عارف، مبارز، باتقوا، دغدغه مند و ساده زیست را از دست داد و موجب تأثر و تألم عمیق کسانی گردید که با زندگی و منش او آشنا بودند.

آیت الله امینی که بحق یار دیرین و مورد وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بود در تمام عرصه های خدمت به انقلاب و نظام که مسئولیتی بر عهده اش گذارده شد با مشی طلبگی و ساده زیستی بی آنکه به دنبال مطامع دنیوی باشد در زندگی فردی و سلوک با مردم، خوش درخشید و خود را همواره خادم مردم به ویژه محرومان می دانست. زندگی ساده و بی آلایش او قبل و بعد از انقلاب علی رغم داشتن سمت های مهم کشوری، گواه بر این مدعاست.

آن عالم خداباور با تمام مسؤولیت هایی که داشت، اما تبیین معارف ناب اسلامی با قلمی روان برای همگان به ویژه جوانان و طرح مسائل و مشکلات اجتماعی با بیانی ساده را همواره دغدغه خود می دانست و تا آخر عمر لحظه ای در این راه بیکار ننشست «عاش سعیداً و مات سعیداً».

اینجانب این ثلمه عظیم را محضر مبارک حضرت حجت (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه، علمای اعلام به ویژه خبرگان محترم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان

کد خبر: 1067093

وب گردی

وب گردی