ماهواره نور بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی  وارد فضا شد

50 کانون معرفت رضوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: اولین ماهواره نظامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا و بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی به فضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، 50 کانون معرفت رضوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مناسبت پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور بیانیه‌ای منتشر کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بار دیگر همزمان با سالروز تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حکیمانه و با برکت حضرت امام خمینی (ره)، شاهد خروش فرزندان ملت ایران، اولین خبر خوش سال 1399 و آغازی درخشان برای ماه مبارک رمضان هستیم. چند دهه پیش بود که ایران اسلامی با گذر از تنگناهای سخت و آزمون‌های دشوار از جمله هشت سال دفاع مقدس، خود را وارد عرصه های جدید از قدرت و اقتدار کرد؛ آن زمان حتی کشورها حاضر به فروش ابتدایی‌ترین ادوات به ایران نبودند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این بیانیه عنوان کردند: اکنون با به ثمر رسیدن تلاش دانشمندان، نخبگان و فررندان این سرزمین؛ پس از اثبات اقتدار در مجموعه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، این بار و باز هم با وجود تحریم‌های آمریکا و بدون اتکا به هیچ ابرقدرت نمایی، «نور» به فضا رسید و سروقامتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شدند در مقابل حیرت جهانیان، با روشن کردن نور امید، اولین ماهواره نظامی کشورمان را در مدار قرار دهند. اکنون فضا برای ما تماشایی شده است. باید به جای آنکه به دنبال اغیار باشیم و مجبور به امتیاز دادن شویم، نتیجه اعتماد به جوانان و یاعلی گفتن را از ایشان بیاموزیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بدانیم که کار برای خدا نتیجه‌اش پیشرفت، عزت و سربلندی خواهد بود. کانون‌های معرفت رضوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور این دستاورد بزرگ ملّی و تحول نوین در عرصه فضایی کشور را محضر رهبر معظّم انقلاب (مدّظله العالی) و ملّت سربلند ایران اسلامی تبریک عرض کرده و ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای دانشمندان عرصه‌های علمی و نظامی خواستار تداوم این راه باشکوه هستیم. در پایان یاد تمامی شهیدان راه حق از ابتدا تاکنون، بالاخص شهیدان والامقام حسن تهرانی مقدم و حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067099

وب گردی

وب گردی