سپاه با پرتاب ماهواره نور انحصار فضایی را شکست

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: در شرایطی که فضا و پرتاب ماهواره در انحصار چند کشور خاص قرار دارد، ایران توسط نخبگان سپاه و با پرتاب ماهواره نور این انحصار را شکست.

سید محمد حسین سپیده‌دم در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا اظهار کرد: نور اولین ماهواره نظامی ایران است که توسط نخبگان و دانشمندان داخلی و با همت سپاه به فضا رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های سپاه محدود به توان نظامی و موشکی نیست، گفت: سپاه پس از کسب موفقیت‌های بسیار در زمینه‌های گوناگون نظامی، عمرانی، فرهنگی و غیره اکنون با پرتاب ماهواره نور ثابت کرد در حوزه علمی و هوا و فضا نیز پیشرفت‌های چشم گیری دارد که بیشتر آن را مدیون حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه سپاه به مسئولان و مردم ثابت کرد که تهدید تحریم‌ها را می‌توان به فرصت برای پیشرفت تبدیل کرد، گفت: در شرایطی که فضا و پرتاب ماهواره در انحصار چند کشور خاص قرار دارد، ایران با دلاوری نخبگان سپاه پاسداران توانست این انحصار را با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی شکست دهد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر رسانه‌های خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب تلاش دارند تا پرتاب ماهواره نور به فضا را بی‌اهمیت جلو دهند با این عنوان که ماهواره در مدار باقی نخواهند ماند. در حالی که سرداران سپاه از جمله سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کردند که از این ماهواره سینگال دریافت می‌کنیم و همچنان ماهواره نور در فضا در اختیار ایران است.

به گفته سپیده‌دم، پرتاب ماهواره نظامی نور به فضا امری مبارک و غرور آفرین است که تنها با گذشت چند روز از سالروز فرمان تاسیس سپاه از سوی امام خمینی(ره) این اتفاق رقم خورد و اهمیت وجودی سپاه برای ملت و مسئولان چند برابر شد.

این دانشجوی دانشگاه شریف بیان کرد: همسایگان ایران در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس باید بدانند افزایش توان نظامی و قدرت هوا و فضا ایران و سپاه در راستای دفاع از حریم کشور بوده و ایران همواره خواهان صلح و دوستی با تمامی ملت‌ها و کشورها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان و دولتمردان نیز باید فعالیت‌های سپاه را سر لوحه اقدامات خود قرار دهند و در سالی که مزین به نام جهش تولید است در راستای تقویت تولیدات بومی و اتکا به جوانان که سرمایه‌های کشور هستند بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067107

وب گردی

وب گردی