اختصاص 9 هزار شغل برکت به کولبران استان‌های مرزی

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایجاد 9 هزار شغل توسط این بنیاد برای کولبران استان‌های مرزی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیرحسین مدنی در رزمایش همدلی برکت گفت: 9 هزار شغل از 180 هزار شغلی که بنیاد برکت در سال جاری ایجاد می‌کند، به کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: از یک‌سال گذشته و با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در سطح جامعه، درصدد ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای کولبران بودیم که با پیش‌بینی و آماده‌سازی ساز و کارهای این مهم، در سال جاری 3 هزار طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد 9 هزار شغل برای آن‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مدنی با تاکید بر برگزاری رزمایش همدلی برکت به دعوت مقام معظم رهبری تصریح کرد: بنیاد برکت سال گذشته 40 هزار طرح اشتغال‌زایی را در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور راه‌اندازی کرد که ایجاد 120 هزار شغل را به دنبال داشت.

9 هزار شغل از 180 هزار شغلی که بنیاد برکت در سال جاری ایجاد می‌کند، به کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اختصاص خواهد داشت

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: برای امسال نیز ایجاد 180 هزار فرصت شغلی را در دستور کار داریم که به این ترتیب، تعداد اشتغال ایجاد شده توسط بنیاد تا پایان سال 99، در مجموع به 300 هزار شغل می‌رسد.

به گفته مدنی، 180 هزار شغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در سال جاری، با اولویت بیکارشدگان ناشی از کرونا خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که اقدامات بنیاد برکت با یک حرکت جهادی رقم خورده است، گفت: 40 نیروی شاغل در بنیاد به شکل شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

مدنی ادامه داد: همچنین شبکه 500 نفری مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در مناطق روستایی و محروم کشور در حال شناسایی متقاضیان اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت های کسب و کار برای آن‌ها هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 31 استان، 550 شهرستان و 8 هزار روستا تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067127

وب گردی

وب گردی