5 بمب اصلی نقل و انتقالات فوتبال اروپا در تابستان

به نظر می رسدتابستان امسال در بازار نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا شاهد ترنسفرهای جذابی باشیم.

گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ قطعا تنها مولفه در فوتبال جهان که اثرگذاری ویروس کرونا بر آن صفر بوده، بازار نقل و انتقالات تابستانی است. این بازار مانند همیشه در اروپا داغ‌تر و جذاب‌تر از سایر نقاط جهان رونق دارد. چرا که نه تنها تعطیلی لیگ های مختلف اروپایی تاثیری بر آن نداشته، بلکه مهم‌ترین اخبار این روزهای جهان فوتبال را نیز به خود اختصاص داده است.

در این گزارش نگاهی می اندازیم به اصلی‌ترین بمب های نقل و انتقالاتی اروپا که ضامن آن‌ها برای انفجار در تابستان کشیده شده است.

جیجی دوناروما؛ چلسی یا پاری‌سن‌ژرمن؟

اولین گزینه، جان لوئیجی دوناروما سنگربان باشگاه آث میلان می‌باشد که به شدت مورد توجه دو باشگاه چلسی و پاری سن ژرمن قرار گرفته است.

چلسی از آنجا خواهان جذب این بازیکن شده که فرانک لمپارد سرمربی آبی های لندن مدتی است اعتماد خود به کپا آریسابالاگا گلر اصلی تیمش را از دست داده و از همین روی خواهان جذب دوناروما است.

البته پیوستن دروازه بان تیم ملی ایتالیا به چلسی به همین سادگی محقق نخواهد شد چرا که باشگاه پاری سن ژرمن پیشنهادی جذاب‌تر برای جذب این بازیکن در سر دارد. برگ برنده پاریسی‌ها آلفونس آرئولا است که در حال حاضر به صورت قرضی در رئال مادرید بازی می‌کند و در پایان فصل به پاریس برمی‌گردد. مدیران PSG قصد دارند علاوه بر رقم پرداخت رضایتنامه دوناروما، آرئولا را نیز به تیم آث میلان منتقل کنند.

ستاره آرسنال با یک پیشنهاد جدی و بلیت لالیگا در جیب

شرایط باشگاه آرسنال به نحوی است که کمتر بازیکنی حاضر به ماندن در این تیم لندنی است. پیر امریک اوبامیانگ مهاجم توپچی‌ها نیز علیرغم عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان داده از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در حالی قرارداد اوبامیانگ با آرسنال در پایان این فصل به پایان می‌رسد که او پیشنهادی جدی از باشگاه چلسی دریافت کرده است.

هرچند میکل آرتتا خواهان تمدید قرارداد اوبامیانگ با تیمش است اما شنیده ها حاکی آن است که نه تنها چلسی، بلکه باشگاه های رئال مادرید و بارسلونا هم برای جذب این ستاره فوتبال برنامه دارند.

امباپه؛ گرفتار در تنش‌های رئال مادرید و PSG

قرارداد کیلیان امباپه در پایان فصل 2021 با پاری سن ژرمن به پایان می‌رسد و البته تا یکسال بعد هم اعتبار دارد. با این وجود از مدتی قبل، باشگاه رئال مادرید برای جذب این بازیکن پا پیش گذاشته بود و مذاکرات طرفین بر سر نحوه انتقال نیز در حال رسیدن به مراحل پایانی قرار داشت که شیوع ویروس کرونا مانع نهایی شدن این توافق بزرگ شد.

گفتنی است مسئولان پاریسی از عدم علاقه امباپه برای تمدید قرارداد اطلاع دارند و با این وجود سعی دارند با انتقال او به مادرید سود بیشتری برای باشگاهشان کسب نمایند. همین موضوع کافی بود تا در روزهای تعطیلی مسابقات فوتبال، مسیر مذاکرات دو باشگاه تغییر کند.

این اتفاق که به بالارفتن تنش میان رئال ماردید و پاری سن ژرمن منجر شده، تبعاتی نیز برای امباپه در پی داشته که مهمترین آن اختلافی است که اخیرا میان این بازیکن و سرمربی‌اش رخ داده است.

به هر حال، این روزها تنش بین دو باشگاه به اوج رسیده و PSG حاضر است امباپه را سال 2022 بدون بدست آوردن حتی یک سنت از دست بدهد ولی در سال 2021 او را به رئال واگذار نکند. امباپه هم فعلا چاره‌ای ندارد جز اینکه برای رسیدن به رویایش یعنی پوشیدن پیراهن سفیدرنگ رئال منتظر بماند.

سانچو؛ تمدید با دورتموند یا بررسی 5 پیشنهاد بزرگ؟

یک از ستاره های بی بدیل این فصل بوندسلیگا، جیدن سانچو است. مهاجمی طلایی که تا قبل از تعطیلی مسابقات توانسته بود در 23 بازی این فصل آمار خیره کننده 14 گل و 15 پاس گل را به نام خود ثبت کند. این عملکرد خیره کننده او را در کانون توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده و باعث شده تیم هایی نظیر منچسترسیتی، لیوپول، منچستریونایتد، رئال مادرید و بایرن مونیخ برای جذب مهاجم طلایی زنبورها دست به کار شوند.

البته در این میان باشگاه فعلی سانچو نیز بیکار ننشسته و با پیشنهاد افزایش دستمزد این بازیکن به 10 میلیون یورو تمام تلاش خود را برای تمدید قرارداد او به کار گرفته است. حالا باید منتظر ماند و دید این تصمیم کلیدی مسئولان دورتموند در نهایت مثمرثمر خواهد بود یا خیر.

کوتینیو در راه لیگ انگلیس

فیلیپ کوتینیو که از سال 2018 پیراهن بارسلونا را به تن کرده، از همان ابتدا که نتوانست انتظارات را برآورده کند تا به امروز در برنامه های این باشگاه جایی نداشته و ندارد. کوتینیو در فصل جاری نیز به صورت قرضی راهی باشگاه بایرن مونیخ شده و در پایان فصل به نیوکمپ برخواهد گشت اما نه برای بازی در بارسلونا. چرا که مدیران آبی اناری‌ها در تلاشند این بازیکن را باز هم به صورت قرضی راهی تیم دیگری کنند.

در این میان برخی رسانه ها از باشگاه‌های اورتون و چلسی به عنوان مشتریان جدی کوتینیو یاد می‌کنند و حتی گفته می‌شود با توجه به روابط خوب مدیران دو باشگاه بارسلونا و اورتون احتمال پیوستن این بازیکن به جمع تافی‌ها بسیار بالا باشد.

هرچند برخی رسانه های انگلیسی نیز از علاقه شخصی این بازیکن برای بازگشت به تیم سابقش یعنی لیورپول نیز صحبت به میان آورده و از طرفی به چراغ سبز یورگن کلوب به این اتفاق احتمالی نیز اشاره کرده‌اند اما با توجه به اظهارات مدیر برنامه‌های کوتینیو ظاهرا این موضوع آنچنان که می‌نویسند، جدی نخواهد بود.

تنها اتفاقی که قطعی به نظر می‌رسد این است که فیلیپ کوتینیو برای فصل بعد در بارسلونا جایی نخواهد داشت و مجددا شاهد حضور او در لیگ برتر انگلیس خواهیم بود.

کد خبر: 1067132

وب گردی

وب گردی