نرم‌افزاری که آموزش مجازی معلمان متخصص در مدارس دور افتاده را ممکن کرد

مدیران اسکایپ با طراحی برنامه‌ای ویژه آموزش مجازی، امکان تدریس معلمان متخصص برای مدارس کوچک و دورافتاده جهان را فراهم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع ویروس کرونا در جهان منجر شده است تا تمامی مدارس به آموزش‌های مجازی روی بیاورند.

برخی مدارس به تازگی تدابیری برای این نوع آموزش در نظر گرفته‌اند، اما در برخی مدارس نیز امکانات و زیرساخت‌های آموزش مجازی فراهم شده بود و دانش‌آموزان پیش از اینکه ویروس کرونا وجود داشته باشد، آموزش‌های خود را به‌صورت آنلاین دریافت کرده و تکالیف خود را نیز در دنیای مجازی‌ انجام می‌دادند.

کمد مجازی دانش‌آموزان دبیرستان هادسن

دبیرستان هادسن در‌ نیویورک برای آموزش مجازی به دانش‌‌آموزان، از اینترنت پر سرعت و نرم‌افزارهای رایگان موجود استفاده می‌کند. هرکدام از دانش‌آموزان و والدینشان از طریق گوگل یک ایمیل مخصوص ارتباط با مدرسه دارند و‌ می‌توانند با استفاده از آن با معلمان در ارتباط باشند.

معلمان این مدرسه یک صفحه وب برای تکالیف دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند که علاوه بر دانش‌آموزان، والدین نیز به آن صفحه دسترسی داشته و می‌توانند تکالیف فرزندانشان را از این صفحه پیگیری کنند.

در دبیرستان هادسن، دانش‌آموزان به جای استفاده از کتاب‌های کاغذی یا جزوه‌های پرینت گرفته شده، از کتاب‌های اینترنتی استفاده می‌کنند، همچنین دانش‌آموزان به جای چندین کتاب و دفتر در یک کمد واقعی، دارای یک کمد مجازی برای انجام تکالیف خود هستند‌.

این مدرسه در‌ شبکه‌های اجتماعی همانند توئیتر دارای یک صفحه است و اطلاع‌رسانی‌های لازم از این طریق صورت می‌گیرد. با توجه به شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی، امکانات آموزش مجازی به این مدرسه کمک کرده است تا هزینه‌های خود را کاهش دهد.

نامسی امیلینگ مدیر دبیرستان هادسون در این باره گفت: کاهش بودجه از طرفی و گستردگی فناوری از طرفی‌ دیگر، باعث شد زمانی که دانش‌آموزان برای انجام تکالیف خود در خانه صرف می‌کنند و زمانی که معلمان برای تدریس در نظر می‌گیرند را برآورد کنیم. در این راستا تلاش کردیم که با استفاده از ابزارهای رایگان ارتباط مجازی، از زمان حضور در کلاس درس یا مطالعه در خانه دانش‌آموزان بیش‌ترین‌ بهره را داشته باشیم.

اسکایپ معلمان متخصص را به مدارس دورافتاده برد

دبیرستان منهتن یک مدرسه کوچک در‌ منهتن است که برای آموزش‌های حضوری به معلمان متخصص دسترسی ندارد. این مدرسه برای ارتباط با دنیا از تکنولوژی‌‌های ارتباطی استفاده می‌کند. کلاس‌های این مدرسه با کمک متخصصان، سخنرانان و نویسندگان نظام آموزشی که چندین هزار مایل از دبیرستان منهتن دور هستند، اداره می‌شود. همچنین دانش‌آموزان مدارس دیگر در‌ این کلاس‌ها شرکت می‌کنند. متخصصان آموزش از طریق اسکایپ با دانش‌آموزان این مدرسه در ارتباط بوده و کلاس‌های خود را با استفاده از این اپلیکیشن برگزار می‌کنند.

از سال گذشته تاکنون بسیاری از مدارس از طریق اسکایپ کلاس‌های خود را برگزار کرده و از دانش معلمان و متخصصان که امکان حضور آنها در مدارس کوچک وجود ندارد، استفاده کرده‌اند.

مدیران اسکایپ با بررسی گزارش استفاده از این اپلیکیشن به این نتیجه رسیدند که هزاران مدرسه برای برگزاری کلاس درس به کمک آنها احتیاج دارند؛ به همین منظور تصمیم گرفتند برنامه اسکایپ ویژه برگزاری کلاس‌ها طراحی کنند.

ژاکلین پاتریل یکی از مدیران اسکایپ درباره طراحی این اپلیکیشن گفت: یکی از موانعی که ما با آن مواجه بودیم مربوط به مدارسی بود که نمی‌توانستند با سایر کلاس‌های درس ارتباط برقرار کنند. به همین منظور ما باید کلاس‌های درسی که در اسکایپ تشکیل می‌شد را پیدا و زیرساخت های لازم برای ارتباط آنها با کلاس هایی که نیازمند کمک بودند را فراهم می‌کردیم. به این ترتیب با بهره بردن از فناوری اسکایپ، بسیاری از نیازهای آموزشی مخصوصاً در مدارس کوچک و دور افتاده برآورده شد.

در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار معلم در ۱۸۶ کشور برای آموزش‌های مجازی خود از اسکایپ استفاده می‌کنند؛ با این حال موانع بسیاری در مسیر مدارس و دانشگاه‌ها برای استفاده از فناوری ارتباط مجازی وجود دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1067135

وب گردی

وب گردی