کرونا فرصت درخشش و بهار مدیران خوش بین است

مشاور روانشناس و پژوهشگر اقتصادی گفت: دوران پسا کرونا عرصه درخشش مدیران انعطاف پذیر و صاحبان مشاغل خوش بین در عرصه اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، محمد صابری مشاور روانشناس و پژوهشگر اقتصاد رفتاری در گفتگو با ایسکانیوز گفت: کرونا فرصت درخشش و بهار مدیران خوش بین است زیرا در بازاری که بسیاری از رقیبان با بدبینی و با ذهنی آکنده از ترس دست به اقدامات احتیاطی می زنند و فعالیت های اقتصادی خود را محتاطانه و با کندی پیش می برند، کسب و کارهایی بازار را ازآن خود می کنند که بتوانند با خوش بینی دست به اقدامات ریسکی و فعالیت های باز اقتصادی بزنند.

این قدرت یک کارفرمای فوق العاده است که در سخت ترین و بدترین شرایط، وقتی همگان اسیر ترس و ناامیدی شده اند، می تواند روزنه های امید را ببیند

وی تصریح کرد: قدرت رهبری، یک قدرت ذهنی است که در گام نخست از رویکرد و نگرش خوش بینانه و صحیح یک مدیر نشات می گیرد، کارفرمایی که نقش یک فرد منفعل، تسلیم شده و بی طرف را در اتفاقات و رویدادهای پیرامونی خویش ایفا نمی کند و با ایمان به اراده و توانمندی های ذهنی شگرف خویش، خود را مسئول و مالک همه اتفاقات و نتایج آتی می داند.

وی با بیان اینکه عیار توانمندی یک فعال اقتصادی در شرایط سخت مشخص می شود افزود: وقتی شرایط ایده آل است و همه کارگران و یا کارکنان برای رسیدن به اهداف سازمانی، با مدیر و کارفرمای خود همراهی می کنند، هرکسی تا حدودی می تواند نقش یک مدیر موفق را ایفا کند، اما واقعیت آن است که با توجه به شرایط رقابتی بازار تجارت جهانی پس از کرونا، کمبود منابع، مشکلات عدیده اقتصادی به دلیل قرنطینه و تعطیلی، و حاشیه های سیاسی و اجتماعی کرونا، این شرایط ایده ال هرگز در واقعیت محقق نمی شود مگر یک مدیر قدرت مند و الهام بخش که سکان هدایت یک سازمان یا فعالیت اقتصادی را برعهده گیرد.

صابری ادامه داد: این قدرت یک کارفرمای فوق العاده است که در سخت ترین و بدترین شرایط، وقتی همگان اسیر ترس و ناامیدی شده اند، می تواند روزنه های امید را ببیند، می تواند کنترل ذهن خود و کنترل اوضاع را در اختیار بگیرد و با صبر، بلندنظری و متانت، جمعی را به سوی سرمنزل مقصود رهنمون سازد.

این مشاور روانشناس اضافه کرد: خوشبینی ویژگی ذهنی است که مدیران و صاحبان مشاغل را می سازد و آنان را در تاریخ یک مجموعه، یک کشور و حتی جهان ماندگار می کند، وگرنه غر زدن، بهانه جویی، توجیه گری و تقصیر را به گردن این و آن انداختن را هر کسی بلد است.

وی گفت: باتوجه به تغییرات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که بر اثر کرونا رخ داده است اغلب مدیران و کارفرمایان تازه کار، ناپخته و کم تجربه، که از نظر ذهنی نیز هنوز برای رهبری یک گروه یا مجموعه آماده نیستند، با این تله بدبینی مواجه هستند و مدام تاکید می کنند که همه چیز در تضاد و تقابل با خواست آنها یعنی موفقیت در عرصه مدیریت است که البته بخشی از این نق زدن های آنها را می توان در مصاحبه ها و صفحات شخصی آنها مشاهده کرد که البته این نشانه ناتوانی آنها در مدیریت بحران است.

محمد صابری گفت: کرونا فرصت خوبی برای درخشش خوشبین ها و افکار مثبت است، بی تردید در دوران پسا کرونا کشور شاهد ظهور مدیران و فعالان اقتصادی پویا و خوشبینی است که می توانند عرصه را از سایرین بربایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067136

وب گردی

وب گردی