10 ستاره‌ای که پایان فصل پرسپولیس را ترک می‌کنند!

بررسی وضعیت قرارداد بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد احتمال جدایی 10 بازیکن این تیم در پایان فصل، بسیار جدی خواهد بود.

هادی شاه مرادی/ به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، باشگاه پرسپولیس که از نیم فصل دوم با هدایت یحیی گل محمدی لیگ نوزدهم را دنبال کرده، فصل بعد مسابقات را هم با همین سرمربی جوان آغاز خواهد نمود.

از همین روی، یکی از جدی‌ترین خواسته های گل محمدی از مدیران پرسپولیس، تمدید قرارداد با بازیکنان مدنظرش است. هر چند ابتدای فروردین امسال، این درخواست باعث کنجکاوی بازیکنان پرسپولیس برای آگاهی از لیست خروجی سرمربی‌شان شد اما کمی بعد، گل محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد به جز یک بازیکن، خواهان ادامه کار با سایر شاگردانش می‌باشد. البته ناگفته پیداست که بازیکن مورد اشاره سرمربی پرسپولیس، کسی نیست جز آنتونی استوکس!

یحیی همچنین به این نکته اشاره کرد که یکی از برنامه‌هایش حفظ 95 درصدی شالکه تیمش است و برای تحقق این امر نیز قصد ایجاد تحولات زیاد در تیمش ندارد. اما نگاهی اجمالی به شرایط بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد تعداد خروجی‌های این تیم در پایان فصل بیشتر از عددی است که گل محمدی درباره‌اش حرف میزند.

فرار ستاره‌های مطرح به‌خاطر مشکلات مالی

یکی از جدی‌ترین معضلاتی که باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم برای فصل بعد با آن روبرو خواهد بود، ستاره های سرشناسی هستند که قراردادشان در پایان این فصل به پایان می‌رسد و به دلیل نارضایتی‌های ناشی از مشکلات مالی باشگاه، قصد دارند از جمع سرخ‌ها جدا شوند.

شماره یک، اولین جدا شده

علیرضا بیرانوند علیرغم قراردادش با پرسپولیس تا سال 1400، اواسط فصل پای میز مذاکره با باشگاه بلژیکی نشست و در نهایت با آنها به توافق رسید تا نخستین خروجی قرمزها در پایان لیگ نوزدهم لقب بگیرد. هر چند رادوشوویچ توانسته عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد، اما پیدا کردن جانشین مطمئن برای این گلر کروات یکی از اصلی ترین دغدغه های کادر فنی پرسپولیس می باشد.

بازگشت مدافع قرضی به اروپا

محمد نادری یکی از مدافعان خوب پرسپولیس در این فصل بود که به صورت قرضی از باشگاه کورتریک بلژیک در جمع شاگردان یحیی گل محمدی حضور داشت. نادری با پایان لیگ باید به باشگاه بلژیکی برگردد. ضمن آنکه این بازیکن توانسته نظر سرمربی آنتورپ که پیش از این علیرضا بیرانوند را به خدمت گرفته را جلب کند و احتمال دارد برای فصل راهی این تیم شود. بنابر این احتمال تمدید حضور محمد نادری در فوتبال اروپا تقریبا قطعی به نظر می رسد.

شجاع عاصی و پیشنهاد کشورهای عربی

شجاع خلیل زاده از آن دسته بازیکنانی است که نسبت به عدم دریافت دستمزد خود حسابی گله‌مند است. قرارداد او با پرسپولیس در حالی با اتمام لیگ نوزدهم به پایان می‌رسد که این بازیکن نه تنها بارها از جذابیت تجربه بازی در لیگ های خارجی صحبت به میان آورده، بلکه اخیرا خبرها حاکی این است که درخشش این مدافع پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، او را در مرکز توجه چند تیم متمول حوزه خلیج فارس قرار داده است.

نارضایتی این بازیکن از شرایط باشگاه و پیشنهادات جذاب احتمالی که دریافت خواهد کرد، از کار سخت مدیران پرسپولیس برای جلب رضایت او جهت تمدید قراردادش حکایت دارند.

دو جدایی بخاطر یک بند قرارداد

در قرارداد مهدی ترابی و بشار رسن بندی وجود دارد که طبق آن هافبک‌های تهاجمی پرسپولیس در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می‌توانند با پرداخت مبلغی این تیم را ترک کنند.

هرچند هنوز یک فصل دیگر از قرارداد ترابی باقی مانده اما عملکرد خوب این بازیکن باعث شده احتمال دریافت پیشنهاد جدی خارجی برای وی تقویت شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد قطعا کار مدیران پرسپولیسی برای حفظ این ستاره بسیار سخت خواهد بود.

برای رسن نیز شرایط همینگونه است. نارضایتی هافبک عراقی از عدم دریافت مطالبتش از یک سو و زمزمه های مذاکره مدیر برنامه های این بازیکن با تیم های لالیگایی از سوی دیگر باعث شده جدایی بشار رسن از پرسپولیس تا حدود زیادی جدی به نظر برسد.

شرایط مشترک کاپیتان و پسر برانکو

امید عالیشاه که در زمان حضور کالدرون تا آستانه جدایی از پرسپولیس پیش رفت، با آمدن گل محمدی هم نتوانست جایگاه قبلی خود در ترکیب تیم را پیدا کند. عدم حضور کاپیتان در ترکیب مدنظر یحیی گواه این است که سرمربی جدید پرسپولیس هم نظر مثبتی روی عالیشاه ندارد و با توجه به اتمام قرارداد این بازیکن در پایان فصل، ماندنش در جمع قرمزها تقریبا غیرممکن خواهد بود.

محسن ربیع خواه هم مانند عالیشاه قراردادش در پایان این فصل تمام می‌شود. او که که با نظر برانکو جایگاه ثابتی در ترکیب پرسپولیس پیدا کرده و بعدها توسط پروفسور لقب "پسر برانکو" را تصاحب کرد، حضورش در این تیم همواره با انتقادات زیادی همراه بود. حالا شاید بتوان گفت پسر برانکو آخرین روزهای حضورش در جمع قرمزها را تجربه می‌کند.

تکرار داستان جدایی آقای گل

علی علیپور که در لیگ های هفدهم و هجدهم به ترتیب با 19 و 14 گل زده آماری خوب از خود به جای گذاشت، در لیگ هجدهم آنگونه ظاهر نشد که انتظارات را برآورده کند. البته برخی منتقدین علت افت علیپور را عدم موافقت باشگاه با جدایی این بازیکن و پیوستنش به فوتبال اروپا بیان می‌کردند.

قرارداد علیپور هم در حالی امسال به پایان می‌رسد که تا به امروز تلاش مدیران باشگاه جهت متقاعد کردن او برای تمدید قرارداد ثمره ای نداشته است. بنابر این به نظر می‌رسد ماجرای جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس که توانسته بود دو فصل پیاپی آقای گل لیگ شود برای دیگر مهاجم قرمزها در حال تکرارشدن است.

پسر حاشیه ساز در نقطه پایان

آنتونی استوکس که با هیاهوی زیاد و به عنوان بزرگترین بمب نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیسی شد، زیاد برای این تیم مفید واقع نشد. او که با قرمزپوش شدنش امیدهای زیادی برای درخشیدن و حتی رکوردشکنی را نوید می‌داد، حضورش در پرسپولیس در کمتر از یک بازی خلاصه شد و بعد از مدت کمی تصمیم گرفت از این تیم جدا شود.

بدون شک آنتونی استوکس پس از علیرضا بیرانوند قطعی ترین جداشده پرسپولیس در لیگ نوزدهم است.

تلاش‌های بی نتیجه اوساگونا

اوساگونا که در نیم فصل دوم به ترکیب پرسپولیس اضافه شد، علیرغم تلاش زیادی که از خود نشان داد هرگز نتوانست آنگونه که باید برای پرسپولیس مفید واقع شود. هر چند یک پاس گل او در دربی برگشت را نمی‌توان نادیده گرفت اما فاصله گرفتن این بازیکن از روزهای اوجش در ذوب آهن کتمان ناپذیر است.

قرارداد اوساگونا با پرسپولیس در پایان این فصل تمام می‌شود و در صورتی که این مهاجم نیجریه ای با از سرگیری احتمالی مسابقات نتواند رضایت کادرفنی را جلب کند، بسیار بعید است در لیگ بیستم باز هم پیراهن پرسپولیس را بر تن این بازیکن ببینیم.

کد خبر: 1067168

وب گردی

وب گردی