خشم پامپئو از قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین

موفقیت جمهوری اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی در مدار زمین، صدای اعتراض «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را در آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه واکنش‌های مقام‌های آمریکایی به قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ خشم خود را با انتشار یک پیام توئیتری بروز داد.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود.

صبح چهارشنبه سوم اردیبهشت نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه ضمن تبریک این دستاورد، آن را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود و این هیاهو امروز شنبه خود را در پیام توئیتری مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور بروز داده است.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توئیتری ادعای تکراری و بی سند واشنگتن درباره نظامی بودن برنامه فضایی ایران را تکرار کرد.

پامپئو که پیش از انتخاب به عنوان وزیر خارجه و در مقام رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با افتخار از دروغگویی در این سازمان صحبت کرده بود، امروز شنبه مدعی «دروغگویی ایران» و ماهیت غیرشفاف برنامه فضایی این کشور شده است.

پامپئو اردیبهشت ماه سال 1398 در تشریح تجربیاتش در سازمان سیا، به دانشجویان دانشگاه «ای اند ام» تگزاس گفته بود: «وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم».

وزیر خارجه آمریکا در پیام توئیتری امروزش، همچنین خشم خودش را از اینکه سپاه پاسداران اقدام به پرتاب ماهواره کرده، بروز داده و ادعای بی‌اساس آمریکایی‌ها درباره «تروریستی» بودن سپاه را تکرار کرد.

پامپئو سوم اردیبهشت هم به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داده بود.

او در واکنش قبلی خود گفته بود، ایران باید بابت این اقدام که نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده، پاسخگو شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه هفته گذشته در واکنش به مواضع آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا اینگونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.

سید عباس موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067179

وب گردی

وب گردی