بحران در صنعت حمل و نقل زمینی آمریکا

2 نماینده دموکرات مجلس آمریکا از وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی این کشور خواستند تا حداقل 5 میلیارد دلار وام به شرکت‌های اتوبوسرانی آمریکایی تخصیص دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، دو نماینده دمکرات مجلس آمریکا شب گذشته از وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی این کشور خواستند تا 5 میلیارد دلار اعتبار برای پرداخت وام به شرکت‌های اتوبوسرانی در این کشور که به خاطر شیوع ویروس کرونا در شرایط بحرانی به سر می‌برند، اختصاص دهند.

ریچارد نیل، دبیر کمیته راه‌ها و پیتر دیفازیو، دبیر کمیته حمل و نقل مجلس آمریکا اعلام کرده‌اند که 80 تا 95 درصد مسافرت‌های با اتوبوس لغو شده و حدود 3 هزار شرکت از این مسئله آسیب دیده‌اند. آنها طی نامه‌ای اعلام کردند در صورتی که شرکت‌های اتوبوسرانی ورشکست شوند صدها هزار مسافر که برای رسیدن به محل کار خود و انجام امور ضروری، تحصیل، و ارتباط با خانواده به خصوص در مناطق غیر شهری به خدمات اتوبوسرانی نیاز دارند، در معرض از دست دادند تنها روش ارتباطی خود قرار می‌گیرند.

شرکت پیتر پن باس لاینز، که در حدود 100 منطقه در شمال شرق آمریکا خدمات اتوبوسرانی ارائه می‌دهد تمام خدمات خود را تا روز پانزده می تعطیل کرده است.

از طرف دیگر شرکت گری‌هاند، که بزرگ‌ترین تأمین کننده خدمات اتوبوسرانی بین شهری در آمریکا به شمار می‌رود تعداد مسیرهای خود را به شدت کاهش داده است. این شرکت سالانه 16 میلیون مسافر را در سراسر آمریکا جا به جا می‌کند.

برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ اتوبوسرانی آمریکا هم ارائه خدمات خود را به صورت موقت تعطیل کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت اتوبوسرانی مگاباس، تمام مسیرهای اتوبوسرانی خود با مبدأ یا مقصد شهر نیویورک را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا تاریخ 18 می لغو کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067199

وب گردی

وب گردی