علی لطیفی: اسکوچیچ بهترین گزینه برای تیم ملی نبود اما گزینه بدی هم نیست

ملی پوش سابق فوتبال گفت: تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال به ما می‌شود چون تیم ملی این فرصت را دارد از شوک دو شکست در مرحله رفت خارج شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقب از مهر، علی لطیفی اظهار داشت: اگر مسابقات انتخابی جام جهانی ادامه پیدا می‌کرد به ضرر تیم ملی بود و باتوجه به شرایطی که در جدول برای ما پیش آمده بود احتمال این که نتوانیم از مرحله مقدماتی صعود کنیم زیاد می‌شد. اما این تعطیلی و وقفه ناخواسته به سود ما می‌شود و تیم ملی باید از این فرصت استفاده کرده و با خارج شدن از شوک دو شکست مقابل عراق و بحرین، مرحله بعدی بازی ها را با روحیه و شرایط بهتری آغاز کند.

ملی پوش سابق کشورمان در خصوص جدایی ویلموتس از تیم ملی گفت: او یک مربی درجه اول نبود و برای حضور در تیم ملی ایران هم انگیزه زیادی نداشت. وقت زیادی برای تیم ملی نمی گذاشت و شاید اگر روحیه و انگیزه کی روش را داشت می‌توانست نتایج بهتری بگیرد. ویلموتس مثل کی روش جار و جنجال نداشت و سکوت سیاست اصلی او بود. اما انگیزه لازم هم نداشت و این برای تیم ملی ما خوب نبود.

لطیفی با اشاره به انتخاب اسکوچیچ به عنوان جانشین ویلموتس بیان داشت: اسکوچیج یک یا دو لِوِل از ویلموتس پایین تر است و رزومه اش هم این را نشان می‌دهد. اما آنچه اسکوچیچ را از ویلموتس پیش می‌اندازد، انگیزه بیشتر او نسبت به ویلموتس است. اسکوچیچ شاید اسم و رسم ویلموتس را نداشته باشد اما خیلی بیشتر از او برای تیم ملی وقت می‌گذارد و همین که قرار نیست پروازی باشد و برای موفقیت انگیزه زیادی دارد امتیاز خاصی است.

وی افزود: این را نمی‌گویم که اسکوچیچ بهترین گزینه برای تیم ملی بود و این را هم نمی‌گویم که او گزینه بدی است. در شرایطی که فوتبال ما داشت شاید اسکوچیچ تنها گزینه موجود بود که باید به او اعتماد می کردیم.

پیشکسوت فوتبال در خصوص لیگ برتر و شرایط حاکم بر فوتبال نیز بیان داشت: به نظر می‌رسد کرونا فعلا قصد نابودی ندارد و قرار است مدت دیگری کشور را تهدید کند. پر واضح است تا زمانی که این ویرس مهلک از بین نرود نباید انتظار آغاز لیگ و حتی آغاز تمرینات گروهی را داشت. لذا نمی‌توان در این خصوص گمانه زنی کرد و باید صبر کرد دید در هفته‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد و سر فرصت یک تصمیم عاقلانه و منصفانه در خصوص لیگ برتر گرفت.

کد خبر: 1067235

وب گردی

وب گردی