انعقاد قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی کردن پایان‌نامه

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از انعقاد قرارداد پژوهشی با برخی از دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: هدف ما از این کار هدایت پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها به سمت تولید و عملیاتی کردن در صنعت کشور است.

فراز خطیر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت در سال 95 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک شرکت دانش بنیان صادراتی تایید شد، اظهار کرد: اکثر تولیدات و صادرات ما در زمینه تجهیزات مانیتورینگ در صنایع نفت و گاز است که هم‌اکنون محصولات این شرکت به کشور روسیه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: ما بیشتر به دنبال شناسایی بازارهای هدف هستیم؛ چرا که کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل افغانستان، پاکستان و هند به نظر می‌رسد بازار خوبی برای این‌ گونه محصولات باشند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر اینکه ویروس کرونا بازار این شرکت را با مشکل مواجه کرده است، گفت: متاسفانه این موضوع باعث تعدیل نیرو در شرکت شد. فعلا در زمینه مدل‌سازی فعالیت می‌کنیم.

خطیر ادامه داد: هم‌اکنون اکثر شرکت‌های نفتی و برقی در شرایط مالی بدی قرار دارند و تمایلی به خرید تجهیزات داخلی و خارجی ندارند؛ تنها دغدغه این شرکت‌ها تامین حقوق کارمندانشان است. با این وضعیتی که کشور دارد و سوددهی که بورس می‌دهد به طور یقین رغبتی برای تولید در کشور نیست و امسال شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های کوچک خواهیم بود.

وی از انعقاد قرارداد پژوهشی با برخی از دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: امسال دو پایان نامه دانشگاه شهیدبهشتی که مرتبط با حوزه فعالیت این شرکت است در دستور کار قرار گرفته است. هدف ما از این کار هدایت پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها به سمت تولید و عملیاتی در صنعت کشور است.

خطیر در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای برای علاقه‌مندان به ویژه افراد تحصیلکرده و دانشجو دارید که بتوانند وارد این عرصه شوند، گفت: اگر دانشجویان صرفا به دنبال پرکردن رزومه کاری و خروج از کشور باشند، نباید وارد چنین محیطی شوند؛ زیرا در کنار ایده باید توانایی انجام کار، سرمایه‌گذاری و پذیرش ریسک اجرایی پروژه را داشته باشند و منتظر نباشند که شرکت‌ها یا بخش دولتی و خصوصی ریسک ایده آن‌ها را بپذیرند و باید خودشان به دنبال سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات با کیفیت باشند، در این صورت است که شرکت‌های بزرگ از آن‌ها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

خطیر تاکید کرد: متاسفانه بالای 95درصد دانشجویان اگر بخواهند در شرکت دانش بنیان پروژه انجام دهند، هدفشان تنها استخراج مقاله است تا از طریق آن از کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067267

وب گردی

وب گردی