بازداشت چند جوان و کودک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها

نظامیان صهیونیست با بی توجهی به وضعیت اضطراری اعلام شده به دلیل شیوع کرونا با حملات روزانه به خانه‌های فلسطینیان در مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی جوانان و حتی کودکان را بازداشت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نظامیان رژیم اشغالگر بدون توجه به وضعیت اضطراری فعلی که برای مقابله با ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطینی اعلام شده با حمله به مناطق متعددی در کرانه باختری شماری از شهروندان از جمله چند کودک را بازداشت کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نظامیان رژیم اشغالگر دو جوان اهل شهرک «ترقومیا» در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را با حمله به خانه‌هایشان و تفتیش آنجا بازداشت کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر «عمر ابوغنام» برادر شهید علی ابوغنام را هم با حمله به شهرک «الطور» در قدس اشغالی بازداشت کردند. سه جوان دیگر اهل شهرک «العیسویه» نیز در حمله نظامیان صهیونیست به خانه‌هایشان بازداشت شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر نیمه شب گذشته هم با حمله به محله «ابوتایه» در شهرک «سلوان» قدس اشغالی بمب‌های گازی و صوتی به سمت شهروندان پرتاب کردند و با حمله به شماری از خانه‌ها و تفیتیش آنجا اسباب و اثاثیه خانه‌ها را هم به هم ریخته و در هم شکستند.

نظامیان رژیم اشغالگر دو کودک را هم از شهرک «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست شماری از شهروندان قدس را هم که اقدام به برپایی نماز تراویح در نزدیکی باب الاسباط مسجد الاقصی کرده بودند بازداشت و جریمه مالی کردند.

با بسته شدن مسجد الاقصی به دلیل تدابیر مربوط به مبارزه با کرونا شب گذشته شماری از اهالی قدس نماز عشاء و تراویج را در اطراف مسجد الاقصی برگزار کرده بودند.

نظامیان رژیم اشغالگر چند روزی است که حملات خود را علیه شهر قدس شدت بخشیده و این حملات معمولا با اعمال جریمه مالی برای خیلی از شهروندان و به خصوص در شهرک العیسویه همراه بوده است و این در حالی است که فلسطینی‌ها بیم این را دارند که نظامیان مهاجم رژیم صهیونیستی خودشان به کرونا مبتلا بوده باشند و مصیبت بزرگ‌تری به بار آورند.

شهرک العیسویه در قدس چند ماهی است شاهد هجمه‌های سنگین نظامیان رژیم اشغالگر است که این شهرک را محاصره کرده و تقریبا هر روز به آنجا یورش آورده و خانه‌ها را تفتیش می‌کنند. طی این مدت صدها شهروند از جمله کودکان و زنان بازداشت شدند. این نظامیان صهیونیستی شهروندان را هم هدف شلیک گلوله می‌گیرند که تاکنون یک شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

شب گذشته در روستای کفرقدوم در شمال شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

هماهنگ کننده مقاومت مردمی در کفرقدوم گفت که نظامیان اشغالگر در تعداد زیادی به روستا حمله آورده و شهروندان و خانه‌ها را هدف شلیک گسترده گلوله‌های مشقی یا گلوله‌های واقعی قرار دادند. آنها حتی منابع آب شرب روی پشت بام خانه‌ها را هدف گلوله قرار دادند.

شهرکنشینان هم با حمله به اراضی روستای الجبعه در جنوب غرب «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری در آنجا خیمه زدند. این حملات با هدف توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام می‌شود.

در همین حال بر اساس یک گزارش فلسطینی طی یک هفته گذشته در ۴۵ نوبت فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس اشغالی با کوکتل مولوتوف با نظامیان اشغالگر مقابله کرده‌اند.

در هفته گذشته دو نفر یکی در زندان‌های رژیم اشغالگر و دیگری در عملیات زیرگیری با خودرو توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067319

وب گردی

وب گردی