عربستان به رغم ادعای آتش‌بس، امروز 23 بار یمن را بمباران کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ناکامی مزدوران ائتلاف سعودی در پیشروی در استان مأرب و 23 مرتبه دیگر حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان‌های مأرب و صعده طی بیست و چهار ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ناکامی تلاش نیروهای مزدور ائتلاف سعودی در یک عملیات برای پیشروی در استان مأرب خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد:« رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی امروز به یاری خداوند موفق شدند تلاش دشمن برای پیشروی گسترده به سمت مواضع نیروهایمان در رغوان استان مأرب را ناکام گذارند».

به گزارش شبکه المسیره این مقام نظامی یمن همچنین گفت:« جنگنده‌های ائتلاف سعودی ظرف 24 ساعت گذشته 17 مرتبه شهرهای «صرواح» و «مجزر» در استان «مأرب» و پنج مرتبه شهر «مدغل» در همین استان و یک مرتبه هم شهر «کتاف» در استان صعده را بمباران کردند».

ائتلاف سعودی روز جمعه بعد از دو هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی یک طرفه، از تمدید یک ماهه آن خبر داد. این ائتلاف مدعی شده بود که این آتش بس در راستای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است.

به رغم این ادعای ائتلاف سعودی، مقامات یمنی این ادعا را رد کرده و گفته‌اند که حملات در ۱۷ روز گذشته نه تنها متوقف نشده بلکه شدیدتر شده است.

«محمد البُخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز گفت که ما چیزی به نام آتش‌بس ندیدیم ولی در عوض آنچه بود تشدید حملات زمینی و هوایی است که هر روز تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد ائتلاف سعودی می‌خواهد شکست‌های خود در جبهه‌های مأرب و جوف را با این آتش‌بس ادعایی توجیه کند.

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله نیز بخشی از آن است، از همان ابتدا با این آتش‌بس مخالفت کرده و گفته باید محاصره دریایی، زمینی و هوایی بیش از پنج سال یمن توسط این ائتلاف پایان یابد، در غیر این صورت در این حالت نه آتش‌بس معنا دارد و نه می‌تواند با کرونایی که ریاض مدعی‌ است حملات را برای مقابله با آن متوقف کرده، مقابله و مانع از شیوع آن در یمن شود.

سازمان ملل درباره شیوع کرونا در یمن که طی چند سال گذشته بر اثر تحمیل جنگ بر این کشور، فاقد امکانات مادی و مالی و زیرساخت لازم است، هشدار داده و گفته شیوع ویروس کرونا تلفات بسیار زیادی در یمن خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067341

وب گردی

وب گردی