مشارکت دانشجویان واحد شهرکرد با حوزه علمیه برای تولید ماسک و گان پزشکی

مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از کارگاه تولید ماسک و گان پزشکی توسط دانشجویان جهادی در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حاشیه این بازدید گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با مشارکت حوزه علمیه و گروه رسانه از اوایل اسفند ماه سال گذشته در قالب قرارگاه جهادی، با تولید ماسک، روسری و گان پزشکی به نیازمندان و کسانی که درگیر مستقیم با بیماری کرونا هستند ؛ خدمت رسانی کردند.

محمد قاسمی اظهار کرد: آنچه که اهمیت دارد اینست که دانشجویان در شرایطی که می توانستند در خانه بمانند و از خود مراقبت کنند از خود گذشتگی نشان دادند و در خدمت جامعه آمدند و این نشانه احساس مسئولیت و دغدغه مندی دانشجویان است که قابل قدردانی است.

وی افزود: تولیدات بعد از فرایند تأییدیه بهداشتی در بیمارستان ها و مشاغلی که آسیب پذیرند و بصورت مستقیم برای خدمت رسانی مردم مثل نانوایی ها و سوپرمارکت ها فعالیت می کنند؛ تقسیم می شوند.

در ادامه نرجس موسوی مسئول این کارگاه تولیدی و نائب دبیر نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: باشروع بیماری کرونا و احساس مسئولیتی که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به این موضوع داشتند تصمیم گرفتیم با همکاری انجمن مستقل دانشگاه و حوزه علمیه بتوانیم تولید ماسک، آستین، روسری و گان پزشکی را آغاز کنیم.

موسوی افزود: امیدواریم بتوانیم گامی هر چند کوچک برای مردم به ویژه پرستاران و اقشار آسیب پذیر و ریشه کن کردن این بیماری برداریم.

دبیر هیأت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این بازدید بیان داشت: از زمانیکه بیماری کرونا وارد کشورمان شد روزانه یکهزار ماسک تولید شده که تا الان حدود 220 هزار ماسک توسط دانشجویان و حوزه علمیه تولید شده است.

سجاد درویشی گفت: در این کارگاه تولیدی همچنین گان های پزشکی، آستین و روسری برای پرستاران تولید شده و تحویل بیمارستان های استان چهارمحال و بختیاری شده است.

در این بازدید حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، محسن جعفریان رئیس هیأت نظارت بر تشکل های دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری هم حضور داشتند.

در پایان مسئولین دانشگاه از این حرکت خداپسندانه و جهادی دانشجویان قدردانی کردند.

کد خبر: 1067370

وب گردی

وب گردی