اقدامات و برنامه های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا اعلام شد

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اقدامات و برنامه های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا را در سه مرحله پیش از شیوع، حین شیوع و دوران پسا کرونا را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی، اقدامات و برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا را در سه مرحله پیش از شیوع، حین شیوع و دوران پسا کرونا را تشریح کرد و گفت: سازمان امور دانشجویان از نخستین دستگاه‌های اجرایی کشور بود که پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس دست به اقدام زد.

وی افزود: فراهم کردن تسهیلات برای خروج دانشجویان غیرایرانی از اقدامات اولیه این سازمان بود که در اسفندماه ۹۸ انجام شد و اکثریت دانشجویان غیر ایرانی قبل از پایان سال ۹۸ از کشور خارج شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با خروج دانشجویان غیرایرانی از کشور به دانشگاه‌ها تاکید شد زمینه استفاده از کلاس های آموزشی به شیوه مجازی و آنلاین برای آنان فراهم شود و برای مراجعات سایر دانشجویان به سازمان امور دانشجویان نیز دستورالعمل خاصی تدوین شد.

معاون وزیر علوم گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شد نسبت به تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی و ضدعفونی کردن خوابگاهها و غذاخوری ها اقدام کنند و پروتکل ها و شیوه نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت همیاران بهداشت و همیاران سلامت روان و مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مراکز مشاوره به دانشجویان در خصوص مدیریت بحران کرونا مشاوره های آنلاین و مجازی ارائه کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در همین راستا حدود ۶۰ مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها با دانشجویان تماس تلفنی گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت دانشجویان به آنان در زمینه مقابله با کرونا مشاوره دادند.

وی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم را از جمله اقداماتی نام برد که توسط دانشجویان و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان و کانون های همیار سلامت و روان دانشگاه ها انجام شد.

صدیقی گفت: برای انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابل کرونا به دانشگاه‌ها اعتبارات خاصی تخصیص و ابلاغ شد و صندوق رفاه دانشجویان نیز به دانشگاه‌ها این فرصت را داد تا اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی را ترم جاری به این صندوق پرداخت نکنند.

وی افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان فرصت ثبت نام وام های دانشجویی را تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید کرد و دریافت اقساط دانش آموختگان را تا سه ماه تعویق کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رسیدگی به وضعیت کارگران پیمانکاری غذاخوری ها و خوابگاه های دانشجویی به علت تعطیلی موقت این بخش ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در کنار تسهیلاتی که برای دانشجویان خوابگاه‌های دولتی صورت گرفت، ارائه تسهیلات به خوابگاه های خودگردان و غیر دولتی نیز از طریق مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

صدیقی تاکید کرد: از دانشگاه ها خواسته شده برای ضدعفونی کردن مکان های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه های دانشجویی جهت شروع مجدد احتمالی آموزش حضوری دانشگاه ها پیش بینی های لازم را معمول دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067371

وب گردی

وب گردی