کمیسیون اقتصاد و جهش تولید در دبیرخانه بیانیه گام دوم تشکیل شد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ورود استادان بسیجی دانشگاه به مقوله «جهش تولید» گفت: ما اعتقاد داریم قوی شدن کشور از شاهراه تولید می‌گذرد.

سیدمحمود هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم توجه به «جهش تولید» در کنار بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ارکان و نکته‌های بیانیه گام دوم انقلاب در سال جاری نیز جزو برنامه‌ها و اولویت‌های بسیج اساتید قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات اساتید بسیجی در سال گذشته نیز افزود: سال گذشته هفت کمیسیون ذیل دبیرخانه بیانیه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی براساس پیشران‌های تأکید شده در بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفت که یکی از کمیسیون‌های ایجاد شده مأموریت اقتصاد را عهده‌دار شده است. این کمیسیون امسال کارویژه «جهش تولید» را به‌صورت جدی دنبال خواهد کرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کمیسیون اقتصاد و جهش تولید ذیل دبیرخانه بیانیه گام دوم نه تنها در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد کار خود را شروع کرده بلکه ابلاغ شده در همه واحدهای دانشگاه جلسات این کمیسیون به‌صورت جدی آغاز و پیگیری شود.

هاشمی با اشاره به لزوم بررسی موانع و چالش‌های تولید توسط اساتید بسیجی عنوان کرد: باید بررسی شود که تولید چگونه می‌تواند جهش پیدا کند. ما اعتقاد داریم که قوی شدن کشور از شاه‌راه تولید می‌گذرد و اساتید با انجام تحقیق و پژوهش نیازها و خلاء‌های قانونی این حوزه را نیز احصا می‌کنند.

وی ادامه داد: نیازها و تدابیر تقنینی با استقرار مجلس جوان انقلابی با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود. اساتید بسیجی با انجام آسیب‌شناسی و اصلاح موانع به‌صورت مداوم باید خوراک دستگاه‌های تصمیم‌ساز کشور را مهیا کنند تا به نقطه مطلوب جهش تولید برسیم.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در روزهای بحرانی کرونا نشان دادند که توانایی و ظرفیت انجام کارهای خارق‌العاده را دارند و با بروز دانش و تبدیل آن به محصول، بسیاری از مشکلات مقطعی کشور حل و فصل شد.

موسوی در خصوص راه‌اندازی پویش ختم قرآن کریم در خانه نیز خاطرنشان کرد: امید است با مقدمه‌ای که در سال جدید پیش آمده و در این درجه کار جهادی در حوزه تولید اتفاق افتاده با تداوم همین خط در حوزه تولید نیز اهداف کشور و مطالبات مقام معظم رهبری محقق شود. استادان به عنوان پشتوانه‌های علمی همواره پای کار بوده و خواهند بود.

وی تصریح کرد: به لطف خدا تعداد قابل‌توجهی از استادان انقلابی و بسیجی از استان‌های مختلف روانه مجلس شده‌اند که سطح تعامل مجلس و دانشگاه را به‌منظور ارتقای جهش تولید افزایش می‌دهد. نمایندگان مجلس آینده باید رابطه تنگاتنگی با دانشگاه برقرار کنند و از ظرفیت دانشگاه در راستای چالش‌ها و مشکلات کشور بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067381

وب گردی

وب گردی