با همسفر بد در هواپیما چگونه رفتار کنیم؟

تنها سفر کردن می‌تواند برای برخی افراد کسل کننده باشد. از این رو بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود که به عنوان همسفر انتخاب کرده ­اند، سفر کنند.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، البته این افراد هر چند که از آشنایان شما باشند نیز باید در انتخاب آنها دقت کافی را به خرج دهید. چرا که یک همسفر بد می‌تواند تمامی برنامه­ های شما در سفر را تحت تاثیر قرار داده و موجب شود تا خاطره بدی از مسافرت خود داشته باشید. با همه اینها گاه نیز ممکن است به دلایل کاری یا تحصیلی، مجبور شوید تا به تنهایی سفر کنید. در این صورت کسی که کنار دست شما در هواپیما، قطار یا اتوبوس می‌نشیند نقش همسفر را برای شما ایفا خواهد کرد. بنابراین طبیعی است که شما شناختی روی اخلاق این فرد نداشته باشید و حتی گاه نیز به دلیل همین عدم شناخت با او سر مسائل کوچک درگیر شوید. اما آیا می‌توان از این برخوردها جلوگیری کرد؟ و چطور باید با همسفر بد خود در هواپیما کنار بیاییم؟ برای یافتن پاسخ با قاصدک 24 در ادامه این مطلب همراه باشید.

چطور یک همسفر بد را از یک همسفر خوب تشخیص دهیم؟

به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم که چه رفتار خاص یا مشخصی در یک مسافر ممکن است موجب ناراحتی ما شود. چرا که خلقیات افراد با هم متفاوت است و رفتاری که شاید باعث آزار ما شود، ممکن است برای فرد دیگری عادی به نظر برسد و مشکلی را در حین سفر برای او ایجاد نکند. اما چیزی که مشخص است این است که معمولاً تفاوت­های فردی و رفتاری اغلب اگر بیش از حد غیر معمول باشند، برای ما مشکل ساز خواهند شد و همسفر ما را به یک همسفر بد بدل می‌سازند. اما با این حال باز بهتر است با دیدن یک رفتار مشخص، در خصوص همسفر خود قضاوت نکنیم و تا وقتی که این رفتار دردسرساز نشده است، به فکر راه حل و برخورد نباشیم. برای اطلاع از باقی راهکارها در این زمینه تنها کافی است ادامه مطلب " با همسفر بد در هواپیما چگونه رفتار کنیم؟ " را مطالعه کنید.

به هیچ عنوان جبهه نگیرید

همانطور که گفتیم شما ممکن است روی رفتار خاصی حساسیت داشته باشید و از قضا این رفتار را در همسفر خود مشاهده کنند. مثلاً ممکن است شما از اینکه یک فرد با صدای خیلی بلند صحبت می‌کند، پای خود را مدام به پایه صندلی می‌کوبد و یا اینکه با صدا غذا می‌خورد، ناراحت شوید با این حال بهتر است با مشاهده اولین نشانه از این رفتارها، جبهه نگیرید و سعی کنید تا زمانی که دچار مشکل جدی­ای نشده­اید به همسفرتان در این خصوص تذکر ندهید. فراموش نکنید که شما چه یک بلیط هواپیما داخلی را خریداری کرده باشید و چه مقصد سفرتان، خارج از مرزهای ایران باشد، نهایتاً چند ساعتی را با فرد نشسته در صندلی مجاور، همسفر هستید و بهتر است در این ساعات کوتاه تا جای ممکن خویشتن دار باشید.


با لحنی محترمانه صحبت کنید

هر چقدر هم که از دست رفتارهای ناشایست همسفر خود عصبانی هستید بهتر است که به هنگام تذکر دادن به او، با لحنی محترمانه صحبت کنید. در این صورت ممکن است ادب و احترام شما باعث شود که فرد متوجه اشتباه یا رفتار غلط خود شده و بدون هیچ دلخوری­ای سعی کند تا آن را تکرار نکند. در حالی که لحن تند و غیر محترمانه، اغلب موجب می‌شود تا همسفر شما در حالت تدافعی قرار بگیرد و بر سر موضع خود باقی بماند.

بحث را جدی نکنید

هر چند که بهتر است مستقیم سر اصل مطلب بروید و به همسفرتان بگویید که رفتار مشخصی در او شما را آزار می‌دهد اما با این حال باید در این مسیر، رفتار دوستانه خود را حفظ کنید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید بحث را جدی کنید و از یک مشکل کوچک، مشکل بزرگتری بسازید.

فراموش نکنید که در هواپیما نشسته ­اید

شما ممکن است با خرید یک بلیط قطار یا اتوبوس این شانس را داشته باشید تا در صورت درگیری با همسفر خود، بتوانید جای خود را در این وسایل نقلیه تغییر داده و در صندلی دیگری بنشینید. اما اگر برای سفر بلیط هواپیما تهیه کرده باشید، به طور معمول انجام چنین کاری در هواپیما غیر ممکن است پس بهتر است فراموش نکنید که در هواپیما نشسته اید و آغازگر یک درگیری نباشید. همچنین بهتر است تا جای ممکن فرد دیگری را در موضوع دخیل نکنید و سعی کنید خود به تنهایی مشکلتان را حل کنید اما اگر کنترل موضوع به هر نحو ممکن از دستتان خارج شد می‌توانید از مهمانداران در این زمینه کمک بگیرید.

سعی کنید همسفرتان را درک کنید

شاید ضربه زدن به پایه صندلی، جوییدن ناخن یا حتی صحبت کردن مداوم با دیگران، برای شما غیر قابل تحمل باشد اما سعی کنید تا بفهمید چرا همسفرتان چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد. جوییدن ناخن می‌تواند به دلیل اضطراب بیش از حد در نخستین تجربه از پرواز باشد یا ضربه زدن به صندلی شاید کاملاً اتفاقی و غیر ارادی صورت بگیرد. بنابراین سعی کنید قبل از هر واکنشی دلیلی برای انجام این کارها بیابید چرا که در این صورت راحت­تر قادر به کنترل اوضاع خواهید بود و می‌توانید صحبت­های خود را به مسیر درستی هدایت کنید.


فراموش نکنید که در هر نوع سفری ممکن است با افرادی مواجه شوید که به هر دلیل ممکن با الگوهای رفتاری شما سازگاری ندارند. حال اگر شما بخواهید با همه این افراد درگیر شوید مسلماً نمی‌توانید سفر لذت بخشی را تجربه کنید اما اگر کار را با یک تذکر یا صحبت دوستانه به اتمام برسانید و یا اینکه حتی قدری صبورتر باشید، قطعاً سفر بی دردسرتری را پیش روی خود خواهید داشت. در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر اعم از بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در سریعترین زمان ممکن، تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 https://ghasedak24.com بزنید. در قاصدک 24 شما علاوه بر خرید انواع بلیط سفر می‌توانید هتل خود را نیز به صورت آنلاین در سراسر کشور رزرو نمایید و حتی بیمه مسافرتی خود را هم از این مجموعه خریداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067395

وب گردی

وب گردی