اقشار فراوانی  از کمک رسانی مطلوب مردمی  جا مانده‌اند

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ۹ نهاد عمومی دیگر اعلام کرد: اقشار فراوانی از جامعه در نقاط مختلف کشور از کمک رسانی مطلوب مردمی و دولتی جا مانده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ۹ نهاد عمومی دیگر خواستار کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: حضور فراگیر نهادهای عمومی در بحران کرونا درکنار کمک‌های دولت به مردم تا حدی توانست درد بخشی از مردم را دوا کند، ولیکن هنوز یکسری نگرانی‌ها در این رابطه وجود دارد. ورود ارزشمند همه نهادهای حاکمیتی اعم از انتصابی و انتخابی برای یاری اقشار زمین خورده از ناحیه ویروس کرونا که به واسطه شیوع این ویروس با مشکلات جدی اقتصادی روبرو شدند نوید بخش یک عزم و همت همگانی برای رفع و رجوع مشکلات مردم است.

در نامه جنبش عدالتخواه بیان شده است: مطمئنا کسی در نیت خیر تک‌تک افراد و نهادهای کمک کننده در این بحران شکی ندارد ولیکن تجربه‌های گذشته به ما ثابت کرده‌است که درصورت فقدان یک چشم نظارتی آگاه و مردمی این گمان می‌رود که هزینه‌های فراوان صورت گرفته تاثیر لازم را برای حل مسئله نداشته باشد. لذا درخواست اولیه ما از شما این است که به ارائه گزارش‌کار کفایت نکنید و از طریق یک سامانه برخط تمامی هزینه کردهای خود را با جزئیات به سمع و نظر مردم برسانید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: متاسفانه اکنون گزارش‌های میدانی چنین بیان می‌کنند که هنوز اقشار فراوانی در نقاط مختلف کشور از کمک رسانی مطلوب جا مانده‌اند و در عوض به برخی بیشتر از نیازشان کمک شده؛ لذا در همین راستا مطلوب است که یک تقسیم کار اساسی میان نهادهای حمایتی غیر دولتی شکل بگیرد، به طوری که اقشار مختلف علی الخصوص اقشاری که در هیچ جا ثبت نشده‌اند اعم از کارگران روزمزد، پیک موتوری‌ها و زباله گردها تحت پوشش سراسری قرار بگیرند.

دانشجویان عدالتخواه عنوان کردند: یکی دیگر از معضلات حال حاضر در نحوه تخصیص کمک رسانی به آسیب دیدگان آن است که نهادهای حمایتی صرفا به پرداخت مبالغی به دستگاه‌هایی مثل بهزیستی و کمیته امداد و یا در برخی موارد استانداری ها اکتفا می‌کنند حال آنکه برای اثر گذاری هرچه بهتر کمک‌ها می بایست با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، تک‌تک آسیب دیدگان شناسایی شوند و به طور مستقیم و بدون واسطه تحت حمایت قرار بگیرند. علاوه بر این لازم به ذکر است که تنها اهدا بسته‌های غذایی کافی نیست و باید در برخی موارد کمک نقدی نیز صورت پذیرد.

در بخش پایانی این نامه بیان شده است: آخرین نکته‌ای که بنظر می‌رسد نهادهای حمایتی باید مدنظر داشته باشند آن است که متاسفانه بخش زیادی از کسب و کارهای آسیب دیده در نتیجه کرونا به دلایل مختلف تحت حمایت کمک های دولتی قرار نگرفتند. نهادهای حمایتی می‌توانند در این زمینه خلاهای کار دولت را تکمیل کنند و مانع ورشکستگی این کسب و کارها شوند.

رونوشت:
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی
موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی
سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفان
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام
فتاح ریاست بنیاد مستضعفان
حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران
وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور
حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

انتهای پیام/

کد خبر: 1067423

وب گردی

وب گردی