توصیه حاج قاسم سلیمانی درباره مدافعان حرم چه بود؟

کتاب «دلم پرواز می‌خواهد« زندگینامه شهید محدحسن قاسمی روایتی از دیدار این شهید با حاج قاسم سلیمانی در خود دارد که در آن توصیه‌ای درباره مدافعان حرم شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «دلم پرواز می‌خواهد» زندگینامه داستانی شهید محمدحسن قاسمی که پریسا محسن‌پور آن را نوشته اثری است که در آن زندگی یک شهید مدافع حرم که در قامت یک امدادگر در نبرد با تکفیری‌ها شرکت کرده بود، روایت شده است. در بخشی از این کتاب روایتی از معاینه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط شهید قاسمی و توصیه حاج قاسم درباره مدافعان حرم، منتشر شده که در ادامه منتشر می‌شود:

«روز نهم ماه مبارک رمضان، روز سختی بود. با زبان روزه از صبح تا افطار، پشت فرمان بودم و کارهای مختلفی انجام دادم. توپخانه خودی شدید می‌زد و معلوم بود در خط خلصه خبرهایی است. خلصه منطقه‌ای در استان حلب است که با منطقه زیتان و برنه در امتداد هم هستند و به دلیل نزدیک بودن این مناطق به خط مقدم، پست‌های امداد پزشکی در آنحا راه انداخته‌ایم.

هنگام غروب خسته و گرمازده رسیدم مقر نصر. پیغام داده بودند برای ویزیت یکی از نیروهای ایرانی آنجا بروم. وقتی رسیدم جا خوردم. حاج‌قاسم را دیدم که به علت کسالت، برای معاینه به مقر نصر آمده بود. پس از اقدامات لازم سرم وصل کردم و در مدتی که کنارش بودم، فرصتی پیش آمد و سر حرف باز شد و کمی درباره اختلاف روحیات رزمندگان سایر کشورها گلایه کردم.

حاج‌قاسم با همان رنگ و روی پریده لبخندی زد و در حالی که می‌دانستم حرف زدن برایش دشوار است، جواب داد: «این اولین جنگ مشترک جهان اسلامه. جوون‌های مدافع حرم غیرایرانی رو حمایت کنید، چون تجربه جنگ ندارن. این جوونا باید با سعه صدر و خوشرویی راهنمایی بشن.»

ادای احترام نظامی کردم و برای خوردن افطار اجازه مرخصی خواستم.»

این کتاب با نثری آهنگین و متفاوت تجربه تازه‌ای از زندگی شهدای مدافع حرم را برای خواننده بازگو می‌کند. روایتی که نشان می‌دهد مدافعان حرم با باور قلبی و بدون خستگی در مسیر دفاع از آرمان‌ها پا در مسیر جهاد و مبارزه گذاشته بودند.

این کتاب 192 صفحه‌ای را نشر روایت فتح منتشر کرده که با قیمت 21 هزار تومان در دسترس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067425

وب گردی

وب گردی