رسول پناه: در مورد پرونده برانکو خطری پرسپولیس را تهدید نمی کند

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: در ارتباط با پرونده برانکو اقدامات لازم انجام شده و خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی رسول پناه در جمع خبرنگاران گفت: همان‌طور که می‌دانید برانکو بابت مطالباتش شکایت کرده و حکم اولیه‌اش هم آمده و ما در همین راستا تقاضای مشروح حکم را کردیم و در مهلت قانونی آن درخواستی که بود برای فیفا ارسال کردیم و هزینه مشروح حکم هم طبق مطالباتی که از فیفا داشتیم کسر شده و نامه‌اش به باشگاه ارسال شده و در حال طی کردن روال قانونی خودش است.

وی درباره اینکه با دریافت مشروح حکم حدوداً چقدر باید به برانکو پرداخت کنید، گفت: اجازه دهید این را بعداً موقعی که قطعی شد بگویم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه 6 روزی که مطرح شد برانکو به باشگاه فرصت داده صحت دارد یا نه؟ یادآور شد: طبق آن نامه‌ای که وکیل ایشان داده است ما طبق روال قانونی را طی می‌کنیم، با فیفا ارتباط کامل داریم و نظر ما این است که چون این پرونده در فیفا مطرح شده، الان ما داریم روال قانونی را طی می‌کنیم و الان هم در حال مکاتبه هستیم، هیچ مشکلی نیست و هیچ چیزی هم پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

رسول پناه درباره اینکه گفته مطالبات پرسپولیس در فیفا خیلی کمتر از میزان بدهکاری است و این باعث نگرانی بازیکنان شده، تأکید کرد: مطالبات ما در حدود 650 هزار دلار است. ما داریم مدیریت می‌کنیم چون بحث قطعی شدن این رأی‌ها هم زمان می‌برد. به هر حال آن رأی‌هایی که قطعی شده و مبلغش کمتر است از این مطالبات پرداخت می‌کنیم، بعد از اینکه رأی‌ها قطعی شد مقداری‌اش را از این راه می‌دهیم، بقیه‌اش را هم مدیریت می‌کنیم، ما جای دیگر مطالبات داریم، قطعاً از آنجا پرداخت خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه به کجا کشید؟ گفت: این مسائل مربوط به حوزه وزارت ورزش می‌شود. من آن روز هم این موضوع را خدمت‌تان عرض کردم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا هنوز رئیس هیئت مدیره است؟ تأکید کرد: بله، رئیس هیئت مدیره هستم ولی بحث تکمیل شدن اعضای هیئت مدیره مربوط به وزارت ورزش است. ما داریم راحت و محکم کارهای‌مان را انجام می‌دهیم و هیچ خللی هم در کارهای ما پیش نیامده و من مطمئن هستم که اعضای هیئت مدیره واقعاً دارند هر روز شاید بگویم از ساعت هشت صبح تا هشت شب برای پرسپولیس وقت می‌گذارند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با بدهی گابریل کالدرون و جدایی بشار رسن گفت: در رابطه با بحث کالدرون، ایشان بابت مطالباتش شکایتی مطرح کرده و ما هم دفاعیه‌ای محکم و دادخواست متقابلی داده‌ایم و منتظر حکمیت فیفا هستیم. در رابطه با بشار رسن هم من خودم با او صحبت کردم. بالاخره ایشان طلب‌هایی داشتند که متأسفانه پرداخت نشده و ما منتظر برگشت این بازیکن هستیم.

وی در مورد اینکه احتمال جدایی‌اش چقدر است، تاکید کرد: من که اطلاعی ندارم. اصلاً بحثی پیش نیامده است. بازیکنان ما بازیکنان بزرگی هستند، قطعاً پیشنهاداتی دارند ولی ما نظرمان این است که با همه این‌ها ادامه همکاری دهیم.

رسول پناه درباره رأی کمیته استیناف که هنوز صادر نشده و وی برای این موضوع به فدراسیون فوتبال آمده، تصریح کرد: نه اصلاً حضور من در فدراسیون مربوط به این قضیه نبود. ما با حراست یک جلسه‌ای داشتیم و منتظر رأی استیناف هم هستیم.

وی در مورد خروجی جلسه روز گذشته سید مهرداد هاشمی با اسپانسر مدنظرش تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید قرارداد ما با کارگزار جدید، آتیه داده‌پرداز فسخ شده و چندین شرکت و اسپانسر جدید تقاضای همکاری کردند. ما ابتدا بابت استعلام‌های مربوط به اصالت، اعتبار و اهلیت آن‌ها به وزارت ورزش نامه زده‌ایم تا اظهارنظر کنند. حالا هر چه که واقعاً منافع پرسپولیس را تأمین می‌کند قطعاً در هیئت مدیره مطرح می‌کنیم و نتیجه‌اش را هم به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد مبلغی که قرار است باشگاه آنتورپ به حساب پرسپولیس بابت بیرانوند واریز کند، گفت: قرار بود تا 25 اسفند آقای بیرانوند در باشگاه آنتورپ حضور پیدا کند، تست پزشکی بدهد و آنها باید مبلغی حدود 200 هزار دلار به حساب باشگاه واریز می‌کردند ولی بحث کرونا پیش آمد که متأسفانه نشد و باشگاه هم طبق نامه‌ای که ما به آنها اعلام کرده بودیم گفتند که ما به شما خبر می‌دهیم. بحث (ریختن پول به حساب) کالدرون هم، این‌ها همه کذب محض است و اصلاً صحت ندارد.

وی درباره جلسه با بازیکنانی نظیر سید جلال حسینی عنوان کرد: این جلساتی که ما داریم جلسات خانوادگی پرسپولیس است. می‌آیند، صحبت می‌کنند، درد دل می‌کنند و مشکلات‌شان را بیان می‌کنند و ما هم قطعاً نسبت به این مشکلات واکنش نشان می‌دهیم. بیشتر مشکلات‌شان هم مالی است و ما سعی‌مان این است که در این ماه یک تأمین مالی کنیم و مشکلات را حل کنیم.

رسول پناه در مورد اینکه تا حالا چند درصد به بازیکنان پرسپولیس پرداخت شده است، گفت: در حدود 53 درصد.

وی در خصوص اینکه رسانه‌ای مطرح کرده بود که بازیکنان پرسپولیس، باشگاه را تهدید کرده‌اند که تمرین نمی‌کنیم، گفت: صحت ندارد و کذب محض است!

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با ادامه لیگ خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم که وزارت ورزش در مورد بحث ادامه تمرین و بحث ادامه مسابقات نظرش را اعلام کند.

وی درباره اینکه در صورت ناتمام ماندن مسابقات کسر قرارداد بازیکنان صحت دارد، اظهار داشت: حالا آن تصمیم بعدی است، باید ببینیم به کجا می‌رسیم.

رسول پناه در مورد اینکه جلسات با پیشکسوت‌ها به معنای حمایت آن‌ها از مدیریت جدید باشگاه است، تأکید کرد: نه اصلاً چنین چیزی نیست. پیشکسوت‌ها سرمایه اصلی پرسپولیس هستند. یکی از سرمایه‌های بزرگ پرسپولیس همین پیشکسوت‌ها هستند و سیاست من سیاست تعامل است و بحث آشنایی است چون سال نو هم ما با اینها دیداری نداشتیم، گفتیم یک دیداری داشته باشیم و نقطه نظرات ایشان را هم بشنویم.

وی در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس چه صحبتی با مردم درباره وضعیت کرونا دارد، عنوان کرد: اولاً اینکه همه باید کرونا را جدی بگیریم. واقعاً یک بیماری است که هم اقتصاد را دچار مشکل کرده هم وضعیت سلامت مردم. به نظر من هر کمکی هم که از دست هر کسی برمی‌آید، چه بازیکنان چه غیربازیکنان، باید انجام دهند و پرسپولیس هم در این مسئله اقداماتی انجام داده است.

کد خبر: 1067426

وب گردی

وب گردی