استعفای شورای صنفی دانشکاه علوم پزشکی اصفهان، تنها راهکار باقی‌مانده برای حل مشکلات دانشجویان بود

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت خطاب به معاون دانشجویی فرهنگی وزارتخانه گفت: استعفای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدفی جز اعتراض به شخص معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نداشته و تنها راهکار باقیمانده برای حل مشکلات دانشجویان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ودود نوروزی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت خطاب به سیما سادات لاری معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون استعفای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نامه نوشت.

در ابتدای این نامه آمده است: همان‌طور که مستحضرید اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان به دلیل عدم توانایی برآورده‌کردن مطالبات دانشجویان آن هم به دلیل عدم تعامل معاونت دانشجویی فرهنگی آن دانشگاه، از سمت خود استعفا دادند. اینجانب نیز بنابر وظیفه قانونی،اخلاقی و شرعی (من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم) تا حصول نتیجه خود را موظف به پیگیری حقوق این عزیزان می‌دانم. قبل از بیان مشکلات و علل آنها لازم است مقدمه ای در خصوص این موضوع بیان شود که به نظر می‌تواند در سیر بحث و نتیجه گیری کمک کند. فعالیت دانشجویان در شوراهای صنفی ریشه در دغدغه‌مندی ، تعهد، امید و اراده به تغییر وضع موجود انسان واقعی دارد در صورتی که این خصوصیات انسان در هر زمان و مکانی نادیده گرفته شود باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که نمونه‌ای از آن را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاهده می شود.

در ادامه این نامه آمده است: اگر اراده انسان به مسلخ برده شود؛ نیروی متعهدی برای تغییر وجود نداشته باشد؛ بی تفاوتی و سکوت در جامعه حاکم می‌شود. در چنین شرایطی همه منتظرند یک نفر بیاید ، همه منتظرند اتفاقی رقم بخورد ولی همه تمکین کرده‌اند که صبر کن و کاری نکن ؛ یک روز خوب می‌آید و در خیال خود فکر می کنند پدیده‌ها در ماشین زمان بر بستر سکون جبری ریاضی وار رقم می‌خورند. انسان ترجیح می دهد دست به تجربه مستقل خویش بزند تا آنکه در برابر وضع موجود سر خم کند. پیمودن ، تغییر ، عدم پذیرش وضع موجود و مبارزه علیه آن ، جوهر حرکت انسان است. چنین درکی از نهاد و سرشت انسان باعث می‌شود که فرد به جای پذیرش سنت‌های گذشته رویداد‌هایی را برای خود رقم بزند و آنگاه که استیصال بخواهد از طریق تزریق آگاهی کاذب به حفظ وضع موجود بپردازد جریان رهایی بخش از دل پویایی تاریخ و سیالیت زمان سر بر می آورد تا بگوید : تاریخ نه این تقویم جبر و نه این سنوات تقسیم شده بـر اسـاس گـردش نجومـی بلکـه نتیجـه زایـش ، رویــش ، تبدیــل و مبــارزه اســت!

در این نامه تاکید شده است: هــر حرکتــی اراده انســان را بــه حاشــیه برانــد ضـد توحیـد اسـت چـرا کـه انسـان خطـا کـرده ولـی صاحـب اراده نـزد خدایـش کرامـت دارد نـه جسـم غریـزی و پدیدارهایـی کـه بـه تـدور ایـام گرفتارنــد. این شورا پس از یکسال فعالیت مداوم و تلاش در جهت رفع مشکلات دانشجویان اقدام به چنین کاری کرد زیرا همه تلاش‌ها به علت بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان معاونت دانشجویی فرهنگی بی‌نتیجه می‌ماند. مسئولانی که در اصل خادمان دانشجویان هستند نه تنها اقدامی برای حل مشکلات دانشجویان و همکاری با شورای صنفی در جهت برطرف‌کردن مشکلات نکردند، بلکه برای دانشجویان و نمایندگان آنها مدام مشکل‌تراشی کردند. عدم به‌رسمیت‌شناختن این شورا توسط معاونت دانشجویی فرهنگی و مشارکتندادن اعضای این شورا در تصمیم‌گیری‌ها یکی از مشکلات اساسی این شورا در سال اخیر بوده‌است، به طوری که این شورا حتی یک اتاق اختصاصی هم ندارد، اتاقی که علیرغم دستور مستقیم رییس دانشگاه‌ دکتر چنگیز‌ هیچ‌گاه مورد موافقت معاون دانشجویی فرهنگی‌ دکتر حسینی‌ واقع نشد. مشکلات تغذیه و سکونت در خوابگاه که از مشکلات اساسی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان بوده‌است، پس از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تشدید شده‌است، به طوری که معاونت دانشجویی فرهنگی آن دانشگاه در حال حاضر غذای دانشجویان ساکن در خوابگاه را تامین نمی‌کرد. دانشجویانی که در حال مبارزه با بیماری و خدمت‌رسانی به مردم هستند، به جای آن که کمترین دغدغه را داشته باشند باید به فکر تامین غذای خود نیز باشند. در راستای این مشکل، اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه روز چهارشنبه 27 فروردین 99 به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه کردند و پس از ساعتها انتظار نه تنها گفت‌وگویی صورت نگرفت بلکه حتی اجازه ملاقات نیز به آنها داده نشد. با وجود همه این مشکلات، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان طبق اظهارات این دوستان به جای آن که رویکرد خود را تغییر دهد و برای حل مشکلات دانشجویان با اعضای شورای صنفی همکاری کند، در اقدامی عجیب و قابل تامل اعضای این شورا را تهدید می‌کند ؛ پس از استعفای دسته جمعی اعضای این شورا با سیاست تفرقه به سراغ تعدادی از این اعضا رفته است تا این حرکت اعتراضی را به حاشیه بکشاند و برچسب سیاسی به آن بزند،

ولی با قاطعیت شهادت می‌دهم حرکت دوستانمان در اصفهان هدفی جز اعتراض به شخص معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نداشته است و تنها راهکار باقیمانده برای حل مشکلات دانشجویان بوده است.

نوروزی در این نامه تاکید کرده است: تنها خواسته اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و دانشگاه‌های دیگر حل مشکلات دانشجویان و ارتقا کیفیت زندگی دانشجویی است که این هدف تنها با تعامل مسئولان دانشگاه با دانشجویان محقق می.شود، اما عملکرد مسئولان معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان نشان می‌دهد که هدف آنها چیز دیگری است. برای طولانی نشدن متن نامه و توضیحات بیشتر از سرکارعالی تقاضا دارم علاوه بر مطالعه مصاحبه وحید ورمزیار با ایسکانیوز در خصوص رفتارهای نادرست مسئولان با وی صحبت فرمایید.

در پایان این نامه آمده است: ضمن تشکر از توجه و اهتمام شما در جهت پیگیری مشکلات دانشجویان، عاجزانه خواهشمندم که به مشکلات دوستان عزیز و همکارانم در دانشگاه علومپزشکی اصفهان رسیدگی کنید و مسئولانی را که مسبب این مشکلات هستند مواخذه و برکنار شوند تا اراده تغییر،امید و تمایل به عدم پذیرش وضع موجود جهت تکامل و پیشرفت در انسانهای شریف و متعهد ذره ای خدشه دار نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067433

وب گردی

وب گردی