احتمال اخراج هزاران کارمند ایرباس

شرکت ایرباس هشدار داد که به سرعت نیازمند حمایت دولت‌های اروپایی است و 135 هزار کارمند این شرکت، شاهد تعدیل نیروی بیشتری خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا، اخیرا یک ارزیابی نسبت به تاثیر شیوع ویروس کرونا، بر فعالیت‌های این شرکت ارائه داده و اعلام کرده کارمندان آن در معرض تعدیل بیشتر قرار داشته و بدون اقدامات سریع،‌ موجودیت این هواپیماساز در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

گوی لام فائوری، مدیرعامل ایرباس، طی نامه‌ای اعلام کرد: ‌این شرکت در حال از دست دادن نقدینگی خود با سرعتی بی‌سابقه است.

این نامه که از طرف مدیرعامل برای کارمندان نوشته شده، در حالی منتشر شده است که ایرباس به دلیل توقف فروش هواپیماهای خود از اواسط ماه مارس، با مشکلات جدی برای ادامه فعالیت خود مواجه شده و از طرف دیگر، قرار است چند روز دیگر، گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری را، منتشر کند.

فائوری، می‌گوید: ‌ایرباس اجرای طرح مرخصی کارمندان با حمایت دولت را، با مرخصی دادن به سه هزار کارمند در فرانسه، شروع کرد اما حالا ما به اقدامات بسیار جدی‌تری، نیاز داریم.

مدیرعامل ایرباس، ادامه داد:‌در صورتی که اقداماتی جدی انجام نشود، موجودیت این شرکت به طور جدی، تهدید خواهد شد.

منابع آگاه می‌گویند:‌ممکن است ایرباس، دوباره سیاست باز طراحی قبلی خود را که در سال 2007 اجرا کرد و به اخراج 10 هزار کارمند منجر شد، برای فصل تابستان دوباره اجرا کند.

اما فائوری می‌گوید: این شرکت در حال بررسی تمام گزینه‌ها است.

منابع آکاه همچنین می‌گویند:‌ ایرباس به شدت در حال مذاکره با دولت‌های اروپایی برای الزام آنها به کمک به صنایع بحران زده، است که از جمله این کمک‌ها ارائه وام‌های با ضمانت دولتی است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067443

وب گردی

وب گردی