تداوم فعالیت‌های آموزشی مدرسه مهارتی صنایع خلاق به صورت مجازی

مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشتر فعالیت‌های آموزشی مدرسه مهارتی صنایع خلاق باتوجه شرایط فعلی کشور، به صورت آنلاین و مجازی انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسن ودود مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی این مدرسه در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های آموزشی مدرسه مهارتی صنایع خلاق باتوجه شرایط فعلی کشور، به صورت آنلاین و مجازی انجام می‌شود؛ درحال حاضر نیز دوره آموزشی بهار مدرسه صنایع خلاق به صورت آنلاین و غیرحضوری درحال برگزاری است.

وی افزود: البته برای ترم تابستان درحال برنامه ریزی هستیم تا آموزش را به صورت حضوری داشته باشیم؛ اما باید دید که شرایط کشور از لحاظ بهداشتی و درمانی به چه شکل پیش خواهد رفت؛ درحال حاضر حدود 10 درس در حوزه هنرهای دیجیتال از جمله انیمیشن سازی، گرافیک، طراحی، انیمیت کارکترها و... به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

ودود ادامه داد: خوشبختانه براساس نظرسنجی که انجام داده‌ایم، حدود 85 درصد دانشجویان موافق برگزاری کلاس‌های آنلاین و مجازی بوده‌اند؛البته همچنان برای برگزاری‌کلاس‌های آنلاین، به زیرساخت‌های بهتری نیاز داریم اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به زیرساخت‌هایی که دارد، توانسته کلاس‌های آنلاین را به نحو مطلوبی برگزار کند.

مدیر مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق تصریح کرد: البته بسیاری علاقه‌مندان به رشته‌های مرتبط با هنرهای دیجیتال مانند طراحی پایه، به برگزاری کلاس‌های حضوری تمایل دارند چرا که بیشتر آموزش‌های این رشته باید به صورت عملی باشد. اما خب سعی کرده‌ایم که با استفاده از ابزارهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری، امکان آموزش دروس این دست از رشته‌ها را نیز فراهم کنیم.

وی با اشاره تاسیس رشته‌های جدید در مدرسه عالی مهارتی صنایع خلاق گفت: تاسیس رشته‌های جدید از جمله طراحی مد و لباس، جزو برنامه‌های اصلی مدرسه صنایع خلاق در سال جاری خواهد بود؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که مدرسه صنایع خلاق، آموزش محور نیست و به مهارت محور بودن آموزش توجه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل، برگزاری دوره‌های کارورزی و تولید پروژه برای دانشجویان یکی از برنامه‌های مهم ما خواهد بود.

ودود اضافه کرد: فیلم نامه نویسی و داستان نویسی نیز جزو رشته‌هایی است که امسال به دنبال راه اندازی آن هستیم.

مدیر مدرسه آموزشی صنایع خلاق درپایان درباره فراخوان جذب دانشجو در این مدرسه خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که فراخوان جذب دانشجو را از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه آغاز کنیم؛ البته برگزاری ورکشاپ در دانشگاه ها و دانشکده‌های هنر از سوی استادان مدرسه صنایع خلاق یکی از برنامه هایی بود که به علت شرایط پیش آمده تعطیل شد؛ به همین دلیل بیشتر فعالیت‌ها را معطوف به فضای مجازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067507

وب گردی

وب گردی