تست آنتی‌بادی ویروس کرونا چه چیز را نشان می‌دهد؟

معدود بررسی‌های اولیه در مورد اینکه چه تعداد از افراد دارای آنتی‌بادی ضد ویروس هستند، نشان می دهد که افراد بیشتری نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد آلوده شده‌اند؛ اما باید نسبت به این نتایج اولیه بسیار محتاط باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تاکنون تقریباً تمام آزمایش‌ها به دنبال حضور ویروس در سواب بینی یا گلو بوده اند؛ اما همه افراد مظنون به آلودگی آزمایش نمی شوند؛ بنابراین تعداد واقعی موارد در هر کشور یا منطقه باید از رقم رسمی بیشتر باشد.

سوال اینجاست که این مقدار چقدر بالاتر است؟ ارقام مهم‌اند؛ زیرا می‌توانند به اخذ بهترین استراتژی جهت حذف قرنطینه یا اقدامات فاصله گذاری اجتماعی کمک کنند.

آزمایش آنتی بادی ها بر خلاف آزمایش سواب مشخص می کند که چه تعداد از افراد دارای آنتی بادی ضد ویروس کرونا در خون خود هستند( نشانه ای از عفونت در گذشته ).

به عنوان مثال، یک مطالعه در بیمارستان Zhongnan در ووهان چین، نشان داد که 2درصد از 3600 کارمند آنتی بادی ضد ویروس دارند. با توجه به مقیاس شیوع بیماری در ووهان و اینکه احتمالاً پرسنل بیمارستان نسبت به جمعیت عمومی به این ویروس آلوده می شوند، این آنتی بادی حاکم است.

در مقابل مطالعه ای در شهرستان سانتا کلارا کالیفرنیا که تاکنون فقط 50 مرگ و میر نسبت داده شده است بر اساس بررسی 3هزار نفر ادعا می کند که 4درصد از مردم آنجا آلوده شده اند (85 برابر رقم رسمی)

براساس این یافته، تیم تخمین زده که کمتر از 0.2درصد از افراد آلوده به ویروس کرونا می میرند که بسیار پایین تر از سایر تخمین های دیگر است که بین 0.7 و 3.4 درصد قرار گیرند.

دانیل لارموور از دانشگاه کلرادو اعلام کرد تا زمانیکه این مطالعه و کارهای مشابه در جاهای دیگر مورد بررسی قرار نگرفته نباید بر اساس اطلاعیه های مطبوعاتی سیاست هایی را اتخاذ کنیم.

دو مسئله اصلی وجود دارد. اولین مورد این است که هنگامی که تنها درصد کمی از جمعیت آلوده شده اند آزمایش آنتی بادی تعداد افرادی که با ویروس روبرو شده اند را بیش از حد ارزیابی کند. دوم این که، آزمایش نمونه ای از جمعیت دشوار است بنابراین نتایج تا حد زیادی منحرف می شود.

مارتین ملین از انستیتوی بهداشت و رفاه فنلاند اظهار کرد که زمان کم بودن شیوع این مساله از نظر ریاضی مشکل است. این امر به این دلیل است که در این مواقع، ممکن است تعداد افرادی که به اشتباه به دلیل داشتن کروناویروس (مثبت کاذب) تشخیص داده شده اند از تعداد افراد واقعی مبتلا بیشتر باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید آزمایش آنتی بادی 99درصد موثر است یعنی از هر100 نتیجه 1 عدد مثبت کاذب است. اگر 50 درصد از جمعیت آلوده شده اند، این آزمایش ممکن است به شما بگوید که 51 درصد آنتی بادی دارند. اما اگر فقط 1/0 درصد آلوده شده باشند، آزمایش به شما می گوید که حدود 1 درصد آلوده شده اند.

مسئله دیگر نحوه استخدام داوطلبان برای آزمایش آنتی بادی است. مطالعه سانتا کلارا داوطلبان را از طریق فیس بوک پیدا کرد و این احتمال وجود دارد که افرادی که گمان می کنند به کووید-19مبتلا هستند داوطلب شده باشند. در حالت ایده آل باید افراد را به طور تصادفی انتخاب کنند. مطالعات دیگر باید ایده واضح تری از اعداد واقعی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067511

وب گردی

وب گردی