طرح تعاونِ نشریات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد آغاز شد

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح تعاون به منظور ارتقای نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است تا دوره ای جدید برای نشریات علمی زیر مجموعه خود را رقم بزند. بر همین اساس برنامه ریزی برای نشریات فعال و غیرفعال دانشگاه به صورت جداگانه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به دلیل شروع اپیدمی بیماری کووید 19، اداره کل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی شیوه جدیدی را برای آموزش استانداردسازی و ارتقا مجلات دنبال می کند، بطوریکه اقدامات لازم به مرور طی دستورالعمل هایی تهیه و در اختیار مجلات قرار می گیرد و به زودی مجموعه ای نیز با عنوان راهنمای نمایه سازی و استانداردسازی مجلات تنظیم و منتشر خواهد شد.

نگاهداری با بیان اینکه طرح تعاون نشریات را برای مجلات غیر فعال خواهیم داشت، گفت: در آذر ماه سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی استان ها طی نامه شماره 54211 اعلام شد که بر اساس ارزیابی نشریات برنامه های ارتقا و فعال سازی خود را اعلام کنند، نشریاتی که برنامه ای برای ارتقا و فعال سازی نداشته اند به سایر واحدهای متقاضی که شرایط آیین نامه ای برای هدایت مجله را دارند، ابتدا به مدت یکسال و سپس به صورت دائم واگذار خواهند شد. اولین نشریه در این طرح مجله شیمی آلی واحد ساوه است که واحد یزد به عنوان واحد معین برای آن انتخاب شده است. همچنین نشریاتی که از تاریخ صدور مجوز 6 ماه گذشته و موفق به انتشار نشده اند در این طرح مورد با پایش و لغو مجوز روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067525

وب گردی

وب گردی