شرایط ایمنی در مدارس دولتی و غیردولتی باید به صورت کامل اجرا شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: باید شرایط ایمنی در مدارس دولتی و غیردولتی بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی استان تهران، اظهار کرد: طراحی سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی کار بسیار مهمی بود که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران پیگیری و به نتیجه رسید.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی در حوزه مشارکت‌های مردمی در مجموعه آموزش و پرورش، موضوع مدارس غیردولتی است که با اجرایی شدن این سامانه در استان تهران، گامی مهم برداشته شد و به زودی در سراسر کشور هم اتفاق خواهد افتاد.

رخشانی‌مهر با اشاره به اقدامات مهمی که در سال ۱۳۹۸ در حوزه مدارس غیردولتی رخ داد، گفت: آیین نامه مدارس غیردولتی در سال گذشته توسط هیأت محترم وزیران به تصویب رسید و پس از آن نیز دستورالعمل اجرایی این آیین نامه تدوین و ابلاغ شده است که یه اتفاق خوب و مهم در بخش غیردولتی و صدور مجوز این مدارس خواهد بود.

وی ادامه داد: تصویب و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل مدارس غیردولتی کار نوسازی مدارس را در رسیدگی به امور صدور و تمدید مجوز مدارس غیردولتی تسهیل کرده است که با راه‌اندازی این سامانه هم این امور بسیار روان‌تر پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید شرایط ایمنی در مدارس دولتی و غیردولتی بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل اجرایی شود، و در این راستا با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۵۰ هزار کلاس درس دولتی کشور باعث برچیده شدن بخاری‌های غیراستاندارد شدیم و همزمان نیز از مدارس غیردولتی خواستیم که سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد خود را اصلاح و انجام این امور را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با سامانه مذکور در صدور مجوز مدارس غیردولتی تسریع خواهد شد، اظهار کرد: در این راستا از زحمات دکتر شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به جهت عملیاتی کردن این سامانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067531

وب گردی

وب گردی