مدیران دانشگاهی باید برنامه‌های دوران پساکرونا را طراحی کنند

مدیرکل انتصابات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اهتمام معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاهی در طراحی برنامه‌های آینده و دوران پساکرونا را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و اثرات آن در گزاره‌های ادیان مختلف اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا نهاد خفته انسان‌ها را بیدار کرد. قدرتمندان عالم گمان می‌کردند همه چیز در دنیا تحت سلطه آنهاست. اکنون ظهور این ویروس اثبات کرد آنها انسان‌های ضعیف‌النفسی بیش نیستند.

وی افزود: قبل از فراگیری و شیوع ویروس کرونا وقتی نام برخی از کشورها برده می‌شد برخی از هیمنه آنها تمجید و ستایش می‌کردند؛ ولی اکنون شاهد این هستیم که این ویروس رؤسای آن کشورها را نیز تسلیم خود کرده و مردمانشان را هم گرفتار کرده است.

مدیرکل انتصابات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آنها وقتی مشاهده کردند نمی‌توانند جلوی گسترش و شیوع این ویروس را بگیرند دست به دعا برداشتند و همراه با همه عالم مسلمانان، مسیحیان، یهودی و حتی مارکسیسم همه پناه بردند به قدرتی فوق همه قدرت‌ها.

حجت‌الاسلام رستمی در تشریح اقدامات لازم برای دوران درگیری با ویروس کرونا، گفت: مدیران و کنش‌گران باید با برگزاری جلسات با رعایت فاصله‌گذاری هوشمند، برنامه‌های گذشته را آسیب‌شناسی کنند و نقاط ضعف و قوت آنها را مورد بررسی قرار دهند. با شرایط پیش آمده در بسیاری از حوزه‌ها، لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق برای آینده و دوران پساکرونا صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات قابل توجه در دوران کرونا استفاده بهینه از بسترهای فضای مجازی است. به‌نظر می‌رسد بخش مهمی از برنامه‌های حضوری را می‌توان به صورت مجازی نیز برگزار کرد. در فضای مجازی هم دوریم و هم نزدیک، هرچند از نظر فیزیکی فاصله‌ها بسیار است ولی از لحاظ ارتباطی می‌توان تسهیل قابل‌توجهی در ارتباطات ایجاد کرد.

مدیرکل انتصابات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ویژگی‌های مثبت بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که در برنامه‌های حضوری آنها را نمی‌بینیم. انتقال مطلب سریعتر اتفاق می‌افتد و از فرصت‌های به‌دست آمده نهایت استفاده را می‌توان برد و در هزینه زمان صرفه‌جویی کرد. برنامه‌های مجازی از لحاظ هزینه‌کرد مالی نیز بسیار مقرون به‌صرفه است؛ زیرا جلوی بسیاری از سفرها و مأموریت‌ها گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به لزوم مغتنم شمردن فرصت‌های پیش رو، خاطرنشان کرد: ضروری است مدیران و معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور نسبت به برگزاری جلسات در قالب هم‌اندیشی و هم‌فکری پیرامون آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته و طراحی برنامه‌های آینده و دوران پساکرونا اهتمام ویژه داشته باشند و پیشنهادات خود را در حوزه فرهنگی به معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067532

وب گردی

وب گردی