راه‌اندازی «میز خدمت الکترونیک» در آموزشکده‌های سمای شهرستان دزفول

معاونت سمای شهرستان دزفول از طراحی میز خدمت الکترونیک برای کاهش مراجعات حضوری دانشجویان در آموزشکده‌های سمای این شهرستان خبرداد.

علی براتی معاون مدارس و دانشکده‌های سمای شهرستان دزفول در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزش غیرحضوری مدارس و دانشکده‌های سمای این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و لزوم تداوم فعالیت‌های آموزشی، آموزش غیرحضوری در دستور کار کلیه مدارس سمای شهرستان دزفول قرار گرفت که در همین راستا، ستادی تحت عنوان ستاد آموزش غیرحضوری تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی افزود: همچنین تیمی 5 نفره برای پشتیبانی و رفع مشکلات فنی آموزش غیرحضوری در این ستاد تشکیل شد که حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز با استفاده از تلفن همراه خود، به مشکلات رسیدگی کردند و به صورت تلفنی با استادان و دانشجویان دانشکده‌های فنی در ارتباط بودند.

براتی ادامه داد: بسیاری از استادان در روزهای اول کار با سیستم آموزش مجازی واحد الکترونیک را بلد نبودند؛ به همین دلیل، این تیم 5 نفره به صورت جداگانه به هرکدام از استادان و کارکنان، نحوه کار با این سیستم را با استفاده از مشاوره تلفنی و یا نرم افزارهای مدیریت از راه دور آموزش دادند.

معاون مدارس سمای شهرستان دزفول تصریح کرد: باتوجه به دستورات وزارت آموزش و پرورش، کلیه دانش آموزان سمای شهرستان دزفول باید از نرم افزار «شاد» برای فرآیند آموزشی خود استفاده کنند؛ چرا که مدارس سما در این شرایط، تابع قوانین وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی تاکید کرد: براساس آمار اخیر وزارت آموزش و پرورش شهرستان دزفول از 114 مدرسه متوسطه دوره اول درباره میزان مشارکت در آموزش غیرحضوری نرم افزار شاد، دبیرستان متوسطه دوره اول پسرانه سما با بالاترین میزان مشارکت رتبه اول را در سطح شهرستان کسب کرد.

براتی گفت: طراحی «میز خدمت الکترونیک» از جمله کارهای خوبی بوده است که با هدف کاهش مراجعات حضوری دانشجویان برای انجام‌ کارهای اداری در دانشکده ها انجام داده‌ایم. در این راستا، فرم‌های الکترونیکی متناسب با نیازهای دانشجویان از جمله حذف و اضافه دروس، گواهی اشتغال به تحصیل و کلیه خدمات آموزشی طراحی شد که دانشجویان دانشکده می‌توانند به آن مراجعه کنند.

معاونت سمای شهرستان دزفول در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه با مسئولیت اجتماعی و فرهنگی مدارس و آموزشکده‌های سما در مواقع بحرانی، کلیه کارگاه‌های مرتبط به رشته‌ طراحی دوخت آموزشکده‌ها برای تولید روزانه هزار عدد ماسک استاندارد با استفاده از پارچه‌های مخصوص فعال شد. این ماسک‌ها برای گروه‌های جهادی و مراکز درمانی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067538

وب گردی

وب گردی