۲۰درصد از مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ کشور گفت: میانگین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده، ۲۰‌درصد مدارس کشور را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تعطیلی مدارس، فرصت مناسبی برای تعمیرات جزئی و کلی مدارس فراهم کرده، اظهار کرد: این تعمیرات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود؛ همچنین پروژه‌های در دست احداث نیز با سرعت خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید منابع مدرسه‌سازی متنوع است و شامل اعتبارات از محل ملی، استانی ( اعتبارات دولتی) و خیرین مدرسه ساز می‌شود. همچنین تشکل قوی به نام جامعه خیرین مدرسه‌ساز با بیش از ۲ دهه سابقه در کنار ما حضور دارد و در کنار دولت نیز به مدرسه سازی مشغول است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها داده است.

به گفته رخشانی ‌مهر، میانگین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده ۲۰ درصد مدارس کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی ۵/۲ متر مربع و سرانه مطلوب ۸/۴ متر مربع تخمین زده است، در همین راستا باید ۳ متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم. همچنین سرانه فضای آموزشی در ۱۰ استان کشور کمتر از باقی نقاط است، به همین منظور باید نگاه ویژه به این استان‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: در دولت اخیر به موضوع مدرسه سازی توجه شد، اعتبارات برای مدرسه‌سازی در سال ۹۶، ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد و این رقم برای ۹۹ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. علاوه بر آن در سال گذشته نیز شاهد تعهدات خوبی از سوی خیرین مدرسه‌ساز بودیم.

وی بیان کرد: باید این نکته را مد نظر قرار داد که خیرین صرفا افراد متمول نیستند؛ در این حوزه گاهی افرادی با درآمد متوسط در مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند.

رخشانی مهر با ذکر مثالی یادآور شد: اخیرا در استان سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را برای مدرسه‌سازی اهدا کرد و فرد خیر دیگری مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان این النگوها را خریداری و این مبلغ را برای مدرسه سازی هزینه کرده و النگوها را نیز به موزه خیرین مدرسه‌ساز اهدا می‌کند.

وی‌ در پایان تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در سال گذشته ۱۸ استخر ورزشی را به آموزش و پرورش استان‌ها تحویل داد؛ همچنین ۱۵۰ سالن ورزشی نیز به‌طور مستقل به دانش‌آموزان اختصاص داده شد. همچنین با توجه به ضرورت داشتن سالن ورزشی در مدارس پرجمعیت، در سال ۹۸ ساخت هزار زمین چمن مصنوعی در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067600

وب گردی

وب گردی