تشکیل تیم علمی در علوم پزشکی ایران برای ایده‌های نو در حوزه کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایده های نو و طرح های فناورانه حوزه کرونا تشکیل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، طرح‌های فناورانه محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با کووید _۱۹ با حضور دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه عنوان کرد :با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد تا با سرعت عمل بیشتری ،طرحهای فناورانه تحلیل و تصویب شود.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: با توجه به سطح بندی طرحها، حمایت های دانشگاه هم باید بر اساس آن مشخص شود. این حمایت ها در قالب گرنت، وام و پلتفرم تعریف می شود.

وی تاکید کرد: باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایده های نو و طرحهای فناورانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر تسریع امور اظهار داشت: در طرح‌های فناورانه، آورده و محصول تولید شده حائز اهمیت است، در واقع این طرح‌ها باید توانمندی های دانشگاه را نشان دهد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

در این جلسه طرح های فناورانه دارای پروپوزال بررسی شد که شامل موضوعاتی از جمله تشخیص کیت سریع کووید ۱۹، تولید کیت مولتیپکس، تولید لامپ و دستگاه ضدعفونی کننده، یادآوری دارویی و سیستم نظارت بر سلامت بیماران، شناسایی آنتی بادی ها در خون بیماران مبتلا، طراحی و ساخت سامانه ضدعفونی کننده، سنتز دارو و تهیه نانو دارو، تولید نانو فیلتر و طراحی سامانه تصمیم یار مبتنی بر هوش مصنوعی در مبتلایان به کووید ۱۹ بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067605

وب گردی

وب گردی