مبارزه با ویروس کرونا باعث اختلال درزندگی مردم نشود/ شرایط قم سفید نیست

فرماندار قم با اشاره به اینکه شرایط قم در تقسیم بندی کشوری سفید نیست تاکید کرد: در مسیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا نباید در زندگی مردم اختلال ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از قم، مرتضی حیدری در اولین جلسه هماهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: علی رغم اینکه دچار تحریم بودیم اما توانستیم موقعیت خوبی در سطح دنیا بدست آوریم و در دو عرصه ایجاد یک شرایط مناسب برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون روشهای متعددی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا پیش بینی و انجام شده است گفت: بر اساس تقسیم بندی شهرها و استان های کشور به سه وضعیت قرمز، زرد و سفید، مقرر شده است که 120 شهر وضعیت سفید با رعایت پروتکل های پیشگیرانه، شهر های زرد با محدودیت بیشتر و شهر های قرمز با مراعات بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند که شرایط قم در این تقسیم بندی سفید نیست.

مرتضی حیدری با تاکید بر اینکه هدف مبارزه با شیوع ویروس کروناست و اختلال در زندگی مردم هدف نیست ادامه داد: در حوزه آموزش عالی به لحاظ اینکه عدم اجرای تعهدات باعث ایجاد برخی مشکلات در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می شود لذا امیدواریم طرح مسائل و مشکلات دانشگاهها در ستاد بحران استانداری در مسیر رفع مشکلات گام های موثری برداشته شود.

فرماندار قم از امکان استفاده دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان از تسهیلات رفاهی استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان همانند بنگاه های کوچک و بزرگ کمک های مالی و تسهیلات ارائه کنیم تا بتوانیم به دانشگاههای فعال که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار خسارت شده اند کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مفهوم میز خدمت در ایام کرونایی کاملا مشخص شد افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا برخی از دانشگاهها در مسیر الکترونیکی کردن فعالیت های دانشگاهی خود اقدامات موثری داشتند که توانستند از این ظرفیت در ایام تعطیلات دانشگاهی استفاده کنند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک از مهمترین تاکیدات استانداری قم است گفت: تا کنون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم از بین 85 تا 95 درصد توانسته اند خلا فضای فیزیکی کلاس های درس دانشگاه ها را به صورت برگزاری غیر حضوری آنلاین و آفلاین برطرف کنند.

حیدری افزود: در شیوع ویروس کرونا،ت حول دیگری در نظام آموزشی و تجاری کشور ایجاد شده است و شاهد هستیم که رهبری آنچنان زیبا و لطیف بحران ویروس کرونا را هدایت کردند که کمترین آسیب را نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا از شیوع ویروس کرونا دیده است.

کد خبر: 1067631

وب گردی

وب گردی