یکی از دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین دروغ‌ها علیه کشور موضوع فرار مغزها است، ‌گفت: در حال حاضر تنها حدود یک درصد از دانشجویان کشور در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، ولی آمارهای مربوط به نخبگان و متخصصان مطلوب نیست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جلسه ۱۳۰ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد و گزارش از بررسی وضعیت مهاجرت نخبگان توسط دکتر قدسی‌پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

وی با اشاره به بازگشت جمع زیادی از نخبگان کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد که جمع کثیری از نخبگان علی‌رغم همۀ مشکلات کشور، خواهان بازگشت به کشور هستند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم در این‌باره گفت: اردیبهشت ۱۳۹۸ گزارشی در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که این گزارش باید مبنای بررسی وضعیت نخبگان کشور قرار گیرد.

وی افزود: یکی از بزرگترین دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی، موضوع «فرار مغزها» است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «رصدخانۀ مهاجرت ایران» تأسیس شده و به‌زودی گزارش فعالیت این مرکز علمی ارائه خواهد شد.

وی افزود: کلیۀ آمار و ارقام مربوط به نخبگان کشور به‌صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و نتایج در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

ستاری گفت: حدود یک‌درصد از دانشجویان کشورمان در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند و با توجه به آمار سایر کشورها، این رقم اصلاً قابل توجه نیست.

وی افزود: اما همان‌گونه که اشاره شد، آمار بازگشت نخبگان و متخصصان، مطلوب نیست و باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067661

وب گردی

وب گردی