ورود پژوهشکده ثریا واحد علوم و تحقیقات به موضوع امنیت غذایی و پایش خاک

مسئول پژوهشکده علم و فناوری ثریا در مراسم رونمایی از سامانه ضدعفونی کننده ثریا گفت: پژوهشکده ما در زمینه های مختلف از جمله جمله امنیت غذایی، پایش خاک، هوا و فضا و... فعالیت های خوبی دارد. همچنین به دنبال این هستیم تا نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران قرارداد همکاری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی ابراهیمی مسئول پژوهشکده علم و فناوری ثریا در مراسم رونمایی از آخرین دستاورد این پژوهشکده تحت عنوان《سامانه ضدعفونی کننده ثریا》 گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط فعلی کشور، به این فکر افتادیم تا در پژوهشکده، گام های مثبتی را در زمینه مدیریک این بحران برداریم.

وی افزود: مهم ترین دستاورد پژوهشکده ما، سامانه ضدعفونی کننده تندرثریا است که در زمیته های مختلف از جمله ضدعفونی کردن معابر عمومی، جنگ بیولوژیک، خنک کننده جمعیت در حرم‌های اهل بیت، سمپاشی و جلوگیری از آفت زدگی و... کاربرد دارد.

ابراهیمی ادامه داد: این سامانه می‌تواند مواد ضدعفونی کننده الکلی و غیر الکلی را به پودر تبدیل و تا ۱۰ متر به بیرون پرتاب کند. نمونه این سامانه درحال حاضر در ارتش وجود دارد و در جای دیگری نیست.

وی درباره فعالیت های پژوهشکده علم و فناوری ثریا گفت: پژوهشکده ما در زمینه های مختلف از جمله جمله امنیت غذایی، پایش خاک، هوا و فضا و... فعالیت های خوبی دارد. همچنین به دنبال این هستیم تا نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران قرارداد همکاری داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده علم و فناوری ثریا تاکید کرد: در حوزه جهش تولید نیز کارگاه های زود بازده را تشکیل خواهیم داد؛ به علاوه در حوزه سیاست گذاری و حکمرانی نیز وارد عمل شده‌ایم. همچنین نمایشگاه دیگری را تا ۶ ماه آینده در حوزه امنیت غذایی برگزار خواهیم کرد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌های پژوهشکده تا بدین لحظه به صورت خودجوش بوده و هیچ بودجه ای از ارگان و نهاد خاصی دریافت نکرده‌ایم؛ اما از این به بعد به کمک و حمایت مسئولان نیاز داریم تا دانشگاه آزاد را به دانشگاهی کارآفرین و دانش بنیان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067665

وب گردی

وب گردی