قدردانی از پرسنل مراکز بهزیستی  در مقابله با کرونا

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تاکنون کمتر از یک ونیم درصد کل مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی آلوده به ویروس کرونا شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران در تشریح تداوم اقدامات بهزیستی برای سلامت مددجویان گفت: پرسنل سازمان بهزیستی از هفته اول بهمن سال گذشته تاکنون در حال تلاش برای حفاظت از جان مددجویان اعم از سالمندان، معلولان جسمی - حرکتی، معلولان ذهنی، بیماران روانی مزمن و فرزندان حاضر در مراکز خانه‌های کودکان و نوجوانان هستند.
وی ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شده تاکنون کمتر از یک و نیم درصد کل مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی آلوده به ویروس کرونا شدند. تلاش شبانه‌روزی بیش از ۲۰ هزار پرسنل این مراکز از جمله پرستاران، بهیاران، مادریاران، پدریاران و مددکاران و افرادی که در مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی مشغول فعالیت هستند، باعث شد تا شرایط مناسبی برای نگهداری بیش از ۵۰ هزار معلول و سالمند و بیش از ۱۰ هزار فرزندی که در مراکز شبانه‌روزی ما نگهداری می‌شود فراهم شود.

تاکنون کمتر از یک و نیم درصد کل مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی آلوده به ویروس کرونا شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به پاس زحمات این افراد و برای قدردانی از تلاش‌های آنها و با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به هر یک از این افراد اختصاص داده شد و کارت بانکی پرسنل مراکز بهزیستی شارژ شد تا نشان دهیم که قدردان زحمات آنها هستیم.

قبادی دانا تاکید کرد: این پرسنل از بهمن ماه سال گذشته تا امروز به صورت شبانه‌روزی برای حفظ جان و سلامت مددجویان بهزیستی که در مراکز نگهداری می‌شوند تلاش کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی کشورها شاهد بودیم افرادی که متولی نگهداری سالمندان و معلولان بودند بعضا مراکز فعالیتی خود را ترک کردند یا آمار بالای تلفات انسانی در بسیاری از مراکز باعث تاسف و نگرانی شد، خدا را شاکریم که در ایران با اهتمام ویژه‌ای که مردم برای نگهداری و حفظ و منزلت سالمندان دارند تاکنون نتایج خوبی را شاهد بودیم.

بیش از ۵۰ هزار معلول و سالمند و بیش از ۱۰ هزار فرزندی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شود

قبادی دانا افزود: تلاش ما نیز ادامه خواهد داشت و تا زمان کنترل ویروس از پا نخواهیم نشست و تمام مدیران و پرسنل سازمان بهزیستی و تمام شرکای اجتماعی با همکاری هم برنامه‌ها را جلو می‌بریم و امیدواریم در مهار ویروس موفق شویم و اجازه ندهیم ویروس جان مددجویان را تهدید کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به اجرای پویش همدلی مومنانه در کشور اشاره کرد و گفت: در سازمان بهزیستی به پویش همدلی مومنانه و لبیک به دعوت مقام معظم رهبری برای فعالیت جهادی و بهبود وضع معیشتی مردم که در بحران کرونا از لحاظ معیشتی دچار آسیب شدند ورود کردیم و برای بهبود وضع معیشتی مددجویان بهزیستی در سراسر کشور تمام تلاش خود را صرف خواهیم کرد.

قبادی دانا گفت: پویش همدلی مومنانه از سوی سازمان بهزیستی در سراسر کشور فعال شده و مردم برای کمک به هموطنان خود که تحت پوشش بهزیستی هستند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب سازمان بهزیستی واریز کنند تا به دست آنها برسد ضمن اینکه تمام کمک‌ها به صورت شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067677

وب گردی

وب گردی