50 درصد مردم آمریکا ازنظر اقتصادی از شیوع کرونا آسیب دیدند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از مردم آمریکا، از منظر اقتصادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، آسیب دیدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از NPR، نتایج یک نظرسنجی، حاکی از آن است که نیمی از مردم آمریکا، به خاطر شیوع ویروس کرونا، از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند.

بخش قابل توجهی از مردم آمریکا هم بر این باورند که، نباید تا زمانی که روند انجام تست کرونا، در این کشور افزایش می‌یابد، شاهد بازگشایی رستوران‌ها، مدارس، و برگزاری اجتماعات بزرگ باشیم.

از منظر بسیاری از مردم آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در مدیریت بحران شیوع کرونا، عملکرد خوبی نداشته است.

بسیاری از مردم به جز جمهوری‌خواهان، نسبت به عملکرد ترامپ، راضی نیستند، و در حال حاضر تبعیض‌های گسترده‌تری از نظر جنسیت افراد و فرصت‌های آموزشی در این کشور وجود دارد.

با توجه به اینکه کمتر از7 ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، ‌مانده است بیش از نیمی از مردم این کشور ترجیح می‌دهند که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات پیش رو،‌ موضوع شیوع ویروس کرونا و حتی اقتصاد این کشور را مدیریت می‌کرد.

50 درصد مردم آمریکا در نظرسنجی انجام شده،‌گفته‌اند که یکی از اعضای خانواده‌شان شاهد از دست رفتن اشتغال و یا خانه نشینی اجباری بوده است و این در حالی است که این رقم، ماه گذشته میلادی تنها 18 درصد بود.

مردم آمریکا بر این باورند که تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، بر افراد رنگین‌پوست و کسانی که مدرک دانشگاهی نداشته‌اند، یا افراد با درآمد کم و حتی جوانان، بسیار بیشتر بوده است.

60 درصد از افراد غیر سفید پوست آمریکا، می‌گویند که یکی از اعضای خانواده آنها شاهد خانه نشینی اجباری و یا از دست رفتن فرصت شغلی بودند و این در حالی است که این روند برای سفیدپوستان تنها 43 درصد بوده است.

نظر مشابهی از سوی 55 درصد افراد بدون مدرک دانشگاهی، زیر 45 سال، و کسانی که زیر 50 هزار دلار در سال درآمد دارند، ابراز شده است.

باربارا کاروالهو، مدیر مؤسسه نظرسنجی ماریست، می‌گوید: تعداد کمی از خانوارهای آمریکایی وجود دارد که از نظر بهداشتی، اشتغال، ‌تحصیل، و ابعاد مختلف زندگی تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا، قرار نگرفته باشد.

در واقع هیچ کسی وجود ندارد که از این بحران، آسیب ندیده باشد. اما آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از خانوارهای سطح متوسط، و افراد در حال اشتغال در آمریکا، از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی دیده‌اند.

وی تاکید کرد: آمارهای نظرسنجی ارائه شده، نشاندهنده شدت تاثیری است که بحران کرونا،‌بر مردم آمریکا داشته است.

80 درصد مردم در نظرسنجی، گفته‌اند که نمی‌خواهند پیش از انکه شرایط برای گسترش انجام تست کرونا، فراهم شود شاهد بازگشایی مدارس، رستوران‌ها و برگزاری اجتماعات بزرگ در این کشور باشند.

دو سوم آمریکایی‌ها هم دوست ندارند به صورت فیزیکی بدون انجام تست‌های گسترده در محل کار خود حاضر شوند، که این مسئله البته از منظر طرفداران حزب جمهوری‌خواه، متفاوت بوده است.

همانگونه که گفته شد بیش از نیمی از مردم آمریکا، از عملکرد ترامپ، در مدیریت اقتصاد و بحران کرونا، ناراضی بوده و تنها 44 درصد در این زمینه ابراز رضایت کرده‌اند.

البته رقم افراد راضی نسبت به عملکرد ترامپ، نسبت به نظر سنجی قبلی ‌خیلی تغییر نکرده اما تعداد افراد ناراضی از عملکرد ترامپ، 6 درصد افزایش یافته و از 49 درصد به 55درصد رسیده است.

در حالی که از هر 10 جمهوری‌خواه؛ 9 نفر از عملکرد ترامپ، راضی بودند اما، اکثریت طرفداران حزب جمهوری‌خواه و مستقلان نسبت به مدیریت ترامپ در بحران کرونا، ناراضی بودند.

از منظر اقتصادی هم، تنها 50 درصد مردم، عملکرد ترامپ را تائید کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067699

وب گردی

وب گردی