علت حال خوب بیماران کووید-19 چیست؟

برخی از بیماران کووید-19 باوجود سطح پایین اکسیژن وضعیت خود را خوب توصیف می کنند حال دانشمندان به دنبال چرایی این مساله هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیماری کووید-19 موارد عجیب زیادی با خود همراه دارد. برخی از این بیماران باوجود سطح پایین اکسیژن هیچ مشکلی ندارند و وضعیت خود را خوب توصف می کنند. پزشکان آنها را هیپوکسیک خوشحال می نامند.

روبن استرایر، پزشک اورژانس در مرکز پزشکی شهر نیویورک اظهار کرد که عدم تطابق بین آنچه در مانیتور می بینیم و آنچه بیمار اظهار می کند وجود دارد. استرایر که خود از کووید-19 بهبودی یافته گفت که وی در ماه مارس برای اولین باربادیدن وضعیت اکسیژن پایین یک بیمار اورژانس به این مساله پی برد. او و سایر پزشکان علاقه مندند تا با درک این کمبود اکسیژن به چگونگی درمان آن پی ببرند.

سطح طبیعی اکسیژن خون حداقل 95درصد است. در بیشتر بیماری های ریه مانند ذات الریه، افت اکسیژن با تغییراتی مانند ریه های سفت و یا پر از مایعات و یا افزایش سطح دی اکسید کربن است زیرا ریه ها نمی توانند آن ها را به طور موثر بیرون بریزند.

پل داونپورت، فیزیولوژیست تنفسی در دانشگاه فلوریدا اظهار کرد که این ویژگی ها باعث می شود که نفس کم شود. مغز برای کنترل دی اکسید کربن با سنسورهای مختلف تنظیم شده است به همین دلیل ما سطح اکسیژن خود را حس نمی‌کنیم.

در موارد جدی کووید-19، بیماران برای تنفس با ریه های آسیب دیده تلاش می کنند، اما در اوایل بیماری، سطح کم همیشه با مشکلات تنفسی آشکار همراه نیست.

النارا مارسیا نگری ، متخصص ریه در بیمارستان Sírio-Libanês سائوپائولو گفت:« در این شرایط ریه ها باد می کنند و به همین دلیل بیماران احساس راحتی دارند. سطح اکسیژن که توسط دستگاهی که به انگشت چسبانده می شود اندازه گیری می شود و در بسیاری از موارد با آزمایش خون تأیید می شود.

در حال حاضر بسیاری از پزشکان انعقاد خون را مهمترین ویژگی کووید-19 شدید می دانند. ممکن است در ابتدای ریه انعقاد خفیف رخ دهد .

نگری پس از معالجه زنی که مشکلات تنفسی آن با مشکلات گردش خون در انگشتان پا همراه بود، این ایده را داد که به زن هپارین، رقیق کننده خون معمولی داد و نه تنها انگشتان پا بلکه تنفس او بهبود یافت. وی با طرح این سوال که آیا هپارین می تواند سطح اکسیژن پایین بیماران را افزایش دهد، صرف نظر از اینکه آیا آنها در تلاش برای تنفس هستند یا خیر در 20 آوریل گزارشی را منتشر کرد که در مورد تجربه کاری او با بیماران کووید-19 بود.

بیماران مبتلا به اکسیژ« با سطح کم هپارین دریافت کردند و در صورت افزایش سطح D-dimer ( نشانگر خون از لخته شدن بیش از حد) دوز افزایش یافت.

این دانشمند اکنون تصمیم دارد تا بیماران بیشتری را آزمایش کنند که آیا رقیق کننده خون می تواند از عوارض شدید کووید-19، از جمله مشکلات تنفسی ، جلوگیری یا آن را درمان کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067711

وب گردی

وب گردی