یک کارت زرد جدید در فوتبال جهان/ تصویب میزبانی آلمان در جام ملت‌های اروپا/ هشدار یک مسئول فیفا برای از سرگیری مسابقات

با بسته خبری فوتبال اروپا با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تهدید خانواده جانشین نویر توسط معدنچی‌ها

چند ماه قبل و پیش از شیوع ویروس کرونا در آلمان بود که بایرن مونیخ خیلی زود دست به کار شده و یکی از آینده دارترین استعداد‌های آلمان را جذب کرد. الکساندر نوبل، سنگربان آلمانی شالکه از فصل بعد برای پرافتخارترین تیم آلمان بازی می‌کند و این انتقال به مذاق هواداران شالکه خوش نیامده است.

نشریه «بیلد» مدعی شد والدین الکساندر نوبل از سوی هواداران شالکه مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته اند. پدر و مادر این دروازه بان جوان در حال حاضر در پادربورن زندگی می‌کنند و به قدری از رخ دادن این اتفاقات شوکه شده اند که قصد دارند برای مدتی دست از کار کشیده و به سفری طولانی مدت بروند تا از تکرار این حملات در امان باشند.

در سال‌های اخیر بسیاری از استعداد‌های آلمانی در دوران جوانی راهی بایرن مونیخ شده اند و به نظر می‌رسد این بار جدایی الکساندر نوبل و حضور او در آلیانس آره نا به قدری هواداران شالکه را عصبانی کرده که حتی به والدین این بازیکن نیز رحم نکرده اند. این اتفاق حدود یک دهه قبل نیز تکرار شده بود و در آن مقطع مانوئل نویر جوان از شالکه به بایرن مونیخ ملحق شده بود.

کارت زرد برای پرتاب آب دهان!

از آنجایی که پرتاب آب دهان احتمال پخش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، فیفا در نظر دارد در صورت آغاز مسابقات فوتبال پس از پایان دوران شیوع این ویروس، بابت پرتاب آب دهان از سوی بازیکنان یک کارت زرد در نظر بگیرد.

میشل دی هوگ، رئیس کمیته پزشکی فیفا در این باره گفت: پرتاب آب دهان به یک عادت بین بازیکنان تبدیل شده که البته بهداشتی هم نیست. زمانی که فوتبال از سر گرفته شود باید از این موضوع دوری کرد. شاید بهترین راه برای کنترل، جریمه کردن بازیکنان با کارت زرد باشد. پرتاب آب دهان، روش بسیار موثری در پخش ویروس است.

در صورت درخواست کمیته پزشکی فیفا، این موضوع می‌تواند در جلسات بعدی فیفا به عنوان یک قانون به تصویب برسد.

صعود چشمگیر درآمد بانوی‌پیر

باشگاه یوونتوس در یک دهه اخیر سیر صعودی عجیبی در کسب درآمد داشته که به مؤلفه‌های مختلف نظیر جذب ستاره‌ها همانند رونالدو و قهرمانی‌های متعدد وابسته بوده است.

از زمانی که آندره‌آ آنیلی ریاست باشگاه را برعهده گرفته، یوونتوس ۸ قهرمانی سری‌آ، ۴ قهرمانی سوپرجام و ۳ قهرمانی جام‌حذفی داشته و ۲ مرتبه هم راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شده است. یک دهه پیش درآمد یوونتوس ۱۷۲,۱ میلیون یورو بوده و حالا این میزان به ۶۲۱.۵ میلیون یورو رسیده، یعنی سود تقریباً ۳.۵ برابر.

هشدار یک مسئول در فیفا: فعلاً مسابقات را از سر نگیرید!

هشدار میشل دهوگ رئیس کمیته پزشکی فیفا باعث شده از سر گیری لیگ‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

دهوگ در این باره هشدار داد و گفت: «به‌عنوان یک پزشک به از سر گیری مسابقات فوتبال در روزهای بحرانی کرونا، شک دارم. پیشنهاد می‌کنم تا چند هفته دیگر هم مسابقات برگزار نشود. در این صورت خطراتی وجود خواهد داشت و خطر محدود نمی‌شود. این ریسک شاید به مرگ برخی از مردم بیانجامد. به همین دلیل هشدار می‌دهم که مسابقات فوتبال به این زودی از سر گرفته نشود. حداقل شروع مجدد مسابقات باید ماه سپتامبر (شهریور) باشد.»

صحبت‌های دهوگ در رسانه‌های انگلیسی بازتاب داشته، چرا که در صورت توجه به تذکر او، لیورپول با وجود فاصله اندک نمی‌تواند طلسم قهرمانی‌اش را پس از ۳۰ سال بشکند.

دردسر بزرگ تعطیلی لیگ فرانسه برای پاریسی‌ها

تعطیل شدن لیگ‌های فرانسه، ضرر هنگفتی به باشگاه‌های این کشور خواهد زد.

این اتفاق بیش از همه به پاری‌سن‌ژرمن لطمه می‌زند و آن‌ها باید با بازیکنان و کارکنان باشگاه برای کاهش دستمزدشان مذاکره کنند. Canal+ و beIN Sports که پول حق پخش تلویزیونی فوتبال فرانسه را پرداخت می‌کردند، از ۵ آوریل به بعد پولی بابت حق پخش نداده و احتمالاً اصلاً نخواهند داد. طبق قرارداد، قرار بود Canal+ رقم ۵۵۸ میلیون یورو را برای حق پخش لیگ یک و دو بپردازد. همچنین قرارداد با beIN مبلغ ۲۰۱ میلیون یورو بود.

دبروینه در پی ثبت یک رکورد جذاب

کوین دبروینه ستاره بلژیکی منچسترسیتی این فصل ۱۶ پاس‌گل در لیگ برتر انگلیس ارسال کرده و دوست دارد رکورد تیری آنری را بشکند. آنری در یک فصل ۲۰ پاس‌گل ارسال کرده بود.

دبروینه در این باره گفت: «خیلی دوست دارم به رکورد آنری برسم. وقتی او در تیم ملی بلژیک بود گفتم که دوست دارم رکوردش را بشکنم. البته من این فصل ۱۷ پاس‌گل داده‌ام. نمی‌دانم چرا آن پاس‌گل مقابل آرسنال را حساب نکرده‌اند.»

در صورتی که این فصل لیگ برتر انگلیس لغو شود، رکوردشکنی هم برای دبروینه منتفی خواهد شد.

فلیک هم سانه را می‌خواهد

مدت زیادی می‌شود که باشگاه بایرن‌مونیخ در پی جذب لروی سانه بوده و حتی با تغییر مربی هم این بازیکن از لیست خرید باواریایی‌ها خارج نشده است.

سایت «گل» مدعی شد، هانسی فلیک هم تمایل دارد لروی سانه را به خدمت بگیرد و به نظر می‌رسد مبلغ فروش او با توجه به مصدومیتش پایین‌تر هم آمده باشد. سانه این فصل اصلاً نتوانسته در لیگ برتر برای منچسترسیتی به میدان برود.

پیشنهاد‌های بزرگ برای مدافع لیل

گابریل مدافع برزیلی تیم لیل فرانسه پیشنهاد‌های بزرگی از باشگاه‌های لیگ برتری دارد.

سایت «گل» خبر داد، باشگاه‌های آرسنال، چلسی و اورتون در رقابت برای جذب مدافع ۲۲ ساله لیل هستند. این بازیکن مدتی در تروا و مدتی در دیناموزاگرب به صورت قرضی بازی کرده بود و در تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های برزیل هم عضویت داشته. مبلغ پیشنهادی اورتون برای گابریل ۳۵ میلیون یورو است.

میزبانی آلمان در جام ملت‌های اروپا تصویب شد

شورای شهر مونیخ با اکثریت آرای خود میزبانی از دیدار‌های جام ملت‌های اروپا را در سال ۲۰۲۱ تصویب کرد.

این رقابت‌ها قرار بود تابستان سال جاری در ۱۲ کشور اروپا برگزار شوند که به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا به سال آینده موکول شد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دنبال این تصمیم از شهر‌های میزبان خواست تا پایان ماه آوریل با ارائه اسناد تضمینی دولتی میزبانی خود را از دیدار‌های جام ملت‌ها برای سال ۲۰۲۱ تایید کنند.

دیتر ریتر، شهردار مونیخ درباره تصویب میزبانی این شهر از دیدار‌های جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی گفت: این یک اقدام مثبت برای ورزش مونیخ است. می‌خواهیم بهترین سطح ورزش را به همه هواداران در مونیخ و جهان ارائه دهیم. یکی از اهداف ما نیز اقتصادی است. همیشه باید برای چیزی انتظار بی‌صبرانه داشته باشید. رقابت‌های جام ملت‌های اروپا هم یک رویداد استثنایی است.

چهار بازی یورو ۲۰۲۰ با همین عنوان سال ۲۰۲۱ به میزبانی شهر مونیخ برگزار خواهند شد.

کد خبر: 1067713

وب گردی

وب گردی