تنها یک امضا تا آغاز مجدد بازی‌های لیگ برتر/ خطر ۱۴۰ میلیاردی از بیخ‌گوش استقلال گذشت/ راهکار پرسپولیس برای رهایی از شکایت‌ها

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بیرانوند از منتشرکنندگان خبر جعلی شکایت می‌کند

گزارشی در ارتباط با یک اشتباه مالی و واریز پولی ده برابر دستمزد بیرانوند به حساب در برخی از رسانه ها منتشر شده است. گزارشی که می گوید که در زمان مدیرعاملی ایرج عرب براساس یک اشتباه سهوی به جای صد و بیست و هشت میلیون تومان یک میلیارد و 280 میلیون تومان به حساب دروازه بان پرسپولیس واریز شده است:" در زمان مدیرعاملی ایرج عرب مبلغی در حدود یک میلیارد و 280 میلیون تومان به حساب علی بیرانوند واریز شده و البته هیچ عمدی در کار عرب و معاون مالی‌اش وجود نداشته و این مبلغ با یک اشتباه سهوی به حساب دروازه‌بان شماره یک قرمزها واریز شد. ظاهرا مسئولان باشگاه در محاسبه صفرهای رقم واریزی به حساب بیرانوند یک اشتباه کوچک کردند اما همین اشتباه کوچک باعث شد 10 برابر مبلغی که باید به حساب او واریز می‌شد، واریز شده باشد.علیرضا بیرانوند که از این همه لطف و محبت مدیران پرسپولیس به خودش متعجب شده بود این مبلغ را از حساب خود برداشت کرد. بعد از مدتی که مدیران سرخ متوجه کسری این مبلغ از خزانه باشگاه شدند با بررسی اسناد واریزی متوجه می‌شوند این پول در حساب علی بیرو قرار دارد. اما تلاش مسئولان برای برگرداندن این پول از این دروازه‌بان بی‌فایده بود و بیرانوند اعلام کرد دیگر پولی در حسابش وجود ندارد و آن را بابت بدهی‌هایش خرج کرده و مدیران باشگاه می‌توانند برای پرداخت‌های بعدی این مبلغ را از قراردادش کسر کنند."

مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند اما با تکذیب این موضوع گفت:" علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنانی است که از زمانی که آمده و در دوره هر مدیرعاملی پولش را کامل نگرفته و از همان سال اول طلبکار شده است."

او افزود:" الان هم که سال چهارم حضور او در پرسپولیس است تنها بازیکن ایرانی است که کمتر از 50 درصد پولش را گرفته است. این داستان ها قدیمی شده و تنها هدفشان تخریب علیرضا بیرانوند است. به دلیل جعلی و دروغ بودن این خبر از منتشرکنندگان آن شکایت می کنیم."

تنها یک امضا تا آغاز مجدد بازی‌های لیگ برتر

هر چند از اوایل اسفندماه که لیگ برتر فوتبال ایران نیز به مانند سایر لیگ های فوتبال دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعلیق درآمد، خبری مبنی بر تاریخ برگزاری بازی ها اعلام نشد، در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر آغاز دوباره این بازی ها به گوش می رسید و در این باره گمانه زنی هایی توسط مقامات مسئول در وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و لیگ برتر به گوش می رسید تا اینکه در حال حاضر به گوش می رسد برگزاری این دیدارها تنها محتاج به یک امضا است.

با توجه به خبرهای موثقی که از فدراسیون فوتبال به گوش می رسد، سازمان لیگ، وزارت ورزش و این فدراسیون به این نتیجه رسیده اند که می توانند این بازی ها را در حال حاضر و بدون حضور تماشاگران برگزار کنند و به همین دلیل همه ساز و کارهای آن و البته شرایط مساعد برای آغاز مجدد بازی های لیگ را فراهم کردند تا در صورت رسیدن یک امضا، برنامه جدید لیگ را آماده کنند.

درباره تنها مشکل فدراسیون و سازمان لیگ برای آغاز دوباره بازی ها باید گفت که همه برنامه تنها یک امضا، آن هم از سوی وزارت بهداشت و درمان کم دارد تا عملی شوند.

با توجه به حساس بودن شرایط فعلی و تلاش برای جلوگیری از ادامه شیوع ویروس کرونا، برای برگزاری بازی هایی مانند رقابت های فوتبال، قطعا باید تاییدیه ستاد مبارزه با کرونا و رضایت نهایی وزارت بهداشت و درمان داده شود تا فدراسیون و سازمان لیگ اقدام به آغاز مجدد لیگ کنند.

پشت پرده سمت جدید داماد حجازی

سعید رمضانی، سرپرست بی‌حاشیه استقلال صبح روز دوشنبه طی حکمی از طرف احمد سعادتمند، با حفظ سمت قبلی به عنوان سرپرست معاونت ورزشی باشگاه استقلال نیز برگزیده شد تا عملاً به جمع دوشغله‌های فوتبال اضافه شود.

در رابطه با این تصمیم شایعات زیادی مطرح شده و حتی عده‌ای بر این باورند که در آینده‌ای نزدیک سعید از سمت سرپرستی تیم کنار خواهد رفت تا راه برای بازگشت فرزاد مجیدی هموار شود. از سوی دیگر، برخی از مسئولان باشگاه مدعی‌اند یکی از دلایل انتخاب سعید رمضانی برای پست معاونت ورزشی این بود که به او کاملاً اعتماد دارند و معتقدند با بودن این چهره، سند‌های باشگاه محافظت شده و خطر درز اطلاعات باشگاه به بیرون تا حد بسیار قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد. یکی از مشکلات بزرگ استقلال طی چند ماه اخیر این بود که اسناد و مدارک داخل باشگاه خیلی راحت به فضای مجازی راه پیدا می‌کرد و این مسئله گاهی اوقات باعث راه افتادن جنجال‌های بزرگی شده است.

توضیح جمی‌ها درباره بدهی باشگاه پارس

باشگاه پارس جنوبی جم با انتشار بیانیه‌ای، به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها درباره بدهی‌های باشگاه پاسخ داد.

در بخشی از بیانیه باشگاه پارس جنوبی جم آمده است:

"متاسفانه افرادی در چند روز گذشته سعی کرده‌اند با درج خبر‌هایی سوگیرانه از باشگاه پارس جنوبی در بعضی خبرگزاری‌ها، جوی منفی علیه این تیم رقم بزنند.

در رابطه با بدهی‌های موجود باید گفت این بدهی‌ها مربوط به سال‌های گذشته است که با توجه به کاهش بودجه این باشگاه، امکان پرداخت یک باره تمام این بدهی‌های انباشت شده وجود نداشت، اما مدیریت باشگاه با تمام وجود تلاش می‌کند تا بتواند برای پرداخت این بدهی‌ها راهی را پیدا کند.

ما در طول این فصل با آن که کاهش هزینه داشته‌ایم، با صرفه‌جویی در اموری که امکانش وجود داشت، توانستیم فقط بخشی از مطالبات قبلی را پرداخت کنیم. متاسفانه در فوتبالی که راه کسب درآمدی برای باشگاه‌ها باز نیست و بدهی‌های سنگینی از گذشته بر دوش باشگاه مانده، نمی‌توان یک شبه همه مشکلات را حل کرد، اما بدون شک باشگاه به تعهدات و قرارداد‌هایی که در طول این چند سال داشته، پایبند خواهد بود و زحمات کسانی را که برای تیم این تلاش کرده‌اند، فراموش نخواهد کرد.

در آخرین حاشیه سازی برای باشگاه از چمن رها شده ورزشگاه صحبت می‌شود. ورزشگاه تختی جزو املاک و دارایی باشگاه پارس نیست و متعلق به شرکت پالایش فجر جم است که این مجموعه با مدیریت جناب آقای مهندس نجفی، نهایت همکاری و مساعدت با باشگاه پارس جنوبی جم از خود نشان داده و تا شروع مجدد مسابقات، مراقبت‌های لازم با بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد."

علیه باشگاه حرف بزنید، جریمه می‌شوید

باشگاه پرسپولیس در اقدامی جالب برای فعالیت‌های مجازی کارمندان این باشگاه قانون وضع کرد. در این قانون که به صورت مکتوب به دست کارمندان باشگاه رسیده و مهدی رسول‌پناه به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس آن را امضا کرده، کد اخلاقی برای کارمندان در نظر گرفته شده و تخطی از این کد اخلاقی، باعث جریمه و واکنش از سوی باشگاه پرسپولیس خواهد شد.

در کد اخلاقی مورد اشاره آمده که تمام اخبار، اطلاعات، موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌های مربوط به باشگاه باید از طریق بالاترین مقام از ارکان مدیریتی و یا نماینده رسانه‌ای باشگاه به اطلاع عموم برسد. همچنین در این کد اخلاقی که منتشر شده، آمده هیچ یک از کارکنان، مدیران، معاونین و مشاورین در فضای مجازی عمومی یا شخصی خود اظهار نظری علیه باشگاه نداشته باشند تا موجب ایجاد هرگونه شائبه در ذهن مخاطب، رسانه‌ها و به ویژه هواداران پرسپولیس نشوند!
گفتنی است یکی از معاونین باشگاه طی روز‌های گذشته فعالیت‌های زیادی در فضای مجازی داشت و با گذاشتن لایو در اینستاگرام سعی در جذب فالوور می‌کرد که این موضوع باعث عصبانیت رسول‌پناه هم شد.

خطر ۱۴۰ میلیاردی از بیخ‌گوش استقلال گذشت

لئاندرو پادووانی مدافع برزیلی تیم فوتبال استقلال حدود ۱۰ روزی می‌شود که دوباره به صدر اخبار بازگشته و با مصاحبه‌های پر از گلایه و انتقاد خود نسبت به مدیران پیشین باشگاه آبی‌پوش پایتخت، درخواست دریافت مطالباتش را می‌کند. پادووانی حدود دو سال است که مدام می‌گوید حاضر نیست با شکایت خود به فیفا، استقلال را دچار مشکلات عدیده کند، اما مدیران قبلی باشگاه هیچ توجهی به خواسته‌های این بازیکن نکردند و پادووانی که حتی قدرت راه رفتن خود را به خاطر مصدومیت با پیراهن استقلال از دست داده بود، از این موضوع حسابی عصبانی بود.

عصبانیت این مدافع مصدوم به حدی رسید که او از وکیل خود خواست لایحه شکایتی علیه آبی‌ها تنظیم کرده و به فیفا ارسال کند. وکیل پادو هم دست به قلم شد و به خاطر نقص عضو و بی‌توجهی استقلالی‌ها نسبت به مطالبات و مصدومیت این بازیکن، شکایتی به فیفا نوشت و خواستار دریافت غرامت ۹ میلیارد تومانی شد! احمد سعادتمند مدیرعامل جدید باشگاه استقلال وقتی موضوع را فهمید، به سرعت وارد عمل شد و در تماس با پادووانی و وکیلش، جلوی این شکایت را گرفت. او همچنین به این مدافع برزیلی که دوران فوتبالش تمام شده قول داده به زودی و با اولین پرداختی، تمام مطالباتش پرداخت شود و دیگر در این میان مشکلی باقی نماند.

اگر شکایت پادووانی به ثمر می‌نشست، باشگاه مجبور بود به جای ۱۰۰ هزار دلار، به این بازیکن جریمه ۹ میلیون دلاری پرداخت می‌کرد. رقمی که با توجه به قیمت دلار در بازار آزاد ایران، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان، استقلال را زیر بار بدهی می‌برد. با این حال، استقلالی‌ها می‌گویند موضوع حل شده است و پادووانی هم راضی شد که دست از شکایت بردارد. سعادتمند به زودی خبر تسویه حساب کامل با این بازیکن را رسانه‌ای می‌کند هر چند به تازگی ادعا‌هایی مبنی بر جریمه ۹ میلیون دلاری بابت همین شکایت شنیده می‌شود، ولی این شکایت بی‌ا‌ثر شده است.

راهکار پرسپولیس برای رهایی از شکایت‌ها

باشگاه پرسپولیس با پرونده‌های شکایتی زیادی (11 مورد) مواجه است که احکام اکثر آنها علیه این باشگاه از سوی فیفا صادر شده است. باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات مالی که دارد طبیعتا نمی‌تواند پرداختی به طلبکاران خارجی خود داشته باشد. ضمن اینکه پرداختی به بازیکنان و مربیان فعلی تیم هم مانده است. بر همین اساس مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند با شکایت‌ به دادگاه ‌CAS رسیدگی به هر یک از این پرونده‌ها را به عقب بیندازند. از آنجا باشگاه پرسپولیس بابت اعتراض به هر یک از پرونده‌های شکایتی خود به دادگاه CAS باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کند، از طریق پول‌هایش در فیفا اقدام به این کار کرده است. در حقیقت باشگاه پرسپولیس از حساب 670 هزار دلاری خود در فیفا بخشی پرونده‌هایی که حکم آنها قطعی شده از جمله پرونده‌های فرناندو گابریل، سرتن چوک و نیلسون کوریا را با پرداخت طلب آنها خواهد بست و برای اعتراض به دیگر پرونده‌ها نیز از این پول هزینه خواهد کرد. با شرایط موجود مدیران آینده پرسپولیس مجبور خواهند شد پول طلبکاران خارجی این باشگاه از جمله برانکو، کالدرون، بودیمیر و... را با رقم به مراتب بیشتری پرداخت کنند.

دروازه‌بان اسپانیایی؛ جانشین عجیب بیرانوند

علیرضا بیرانوند جدایی خود را از پرسپولیس قطعی کرده و با پایان شیوع کرونا به بلژیک خواهد رفت. مسئولان پرسپولیس به‌دنبال جانشینی برای این دروازه‌بان هستند. این در حالی است که در شرایط حال حاضر دروازه‌بان باکیفیتی که قرارداد نداشته باشد در ایران حضور ندارد. تنها گزینه موجود علیرضا حقیقی است که البته گویا این دروازه‌بان علاقه‌ای به ماندن در ایران ندارد و قصد دارد تا ادامه فوتبال خود را در خارج از کشور دنبال کند.در چنین شرایطی از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که یکی از ایجنت‌های مشهور به مدیران پیشنهاد داده که برای جانشینی دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند گلر سابق ماشین‌سازی‌ را سرخپوش کند. مانوئل فرناندز دروازه‌بان 33ساله اسپانیایی که برای مدت کوتاهی در ماشین‌سازی‌ بازی کرد، سابقه بازی در لالیگا را دارد و همچنین در تیم‌های ملی رده پایه اسپانیا نیز عضویت داشته است. نکته جالب اینجاست که این دروازه‌بان بعد از جدایی از ماشین‌سازی دیگر به‌صورت حرفه‌ای در تیمی بازی نکرده و مشخص نیست که هم‌اکنون چه کیفیتی دارد و قطعا سرخپوشان درصورت تأیید جذب این دروازه‌بان ریسک بزرگی خواهند کرد. این دروازه‌بان اسپانیایی البته در زمان حضور در ماشین‌سازی‌ نشان داده بود که دروازه‌بان با کیفیتی است و در نقطه مقابل اصلا نمی‌تواند بدقولی مالی را بپذیرد و به همین دلیل از ماشین‌سازی‌ جدا شده بود.

کد خبر: 1067714

وب گردی

وب گردی