جزئیات سامانه ملی پاسخگویی وزارت بهداشت اعلام شد/ رسیدگی به شکایات در ۷۲ ساعت

مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت گفت: سامانه ۱۹۰، مرکز ملی پاسخگویی وزارت بهداشت بوده و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند مشکلات و شکایات خود رامطرح کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسین حیدری، مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به انتقادات مختلف مردم در خصوص سامانه‌های ارتباطی با وزارت بهداشت،گفت: سامانه ۱۹۰، مرکز ملی پاسخگویی وزارت بهداشت بوده و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند مسائل، مشکلات و شکایات خود را در حوزه‌های اورژانس، بهداشت و درمان، دارو، تعرفه سلامت و موارد مربوط به بیماری کرونا، به صورت ۲۴ ساعته و در کل روزهای هفته‌، مطرح کنند.

وی گفت: قبلا سامانه ۱۴۹۰ در حوزه غذا و دارو، ۱۵۹۰ مربوط به اورژانس و درمان و ۱۶۹۰ در حوزه بهداشت وجود داشت اما با اقدامی که در خصوص ادغام آنها صورت گرفت، مردم باید از سامانه ۱۹۰ استفاده کنند.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به انتقاداتی که در خصوص سامانه‌های ارتباط با وزارت بهداشت مطرح شده، بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم تا مردم بتوانند از آن شماره‌ها نیز استفاده کرده و دچار سردرگمی نشوند.

حیدری گفت: برای اطلاعات مربوط به دارو و داروهای کمیاب مردم می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و موارد مربوط به شکایات نیز با همین شماره قابل مطرح است؛ به شکلی که وقتی مردم با شماره ۱۹۰ تماس می‌گیرند، سیستم با اعلام پیش‌شماره‌هایی حوزه‌های مختلف مانند اورژانس، بهداشت ودرمان و دارو را وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداختی‌های مردم به مراکز درمانی و همچنین بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و اکنون دچار مشکلاتی شده‌اند نیز از طریق این سامانه رسیدگی می‌شود، گفت: وزارت بهداشت حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخ شکایات مطرح شده از مردم را می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067746

وب گردی

وب گردی