دانشگاه آزاد دهاقان، آماده انجام تحقیقات با موضوعِ پیامدهای اجتماعی کرونا است

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از اعلام آمادگی فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات جامعه شناختی و نیز مرکز تحقیقات آسیب های اجتماعی برای انجام تحقیقات کاربردی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بابک بهفروز ضمن اعلام این خبر افزود: « با توجه به توسعه روزافزون مطالعات علوم انسانی در راستای حل معضلات و مشکلات ناشی از شهرنشینی و نیز آسیب های اجتماعی محتمل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به دلیل وجود پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مطلوب به موضوعاتی از این دست، توجه ویژه‌ای دارد و با انجام تحقیقات کاربردی به منظور حل مشکلات جامعه، گام‌های مطلوبی برداشته است. »

مدیر پژوهش و فناوری واحد دهاقان خاطرنشان‌کرد: « واحد دهاقان به عنوان قطب جامعه‌شناسی و برخوردار از دانشجویان دکترای تخصصی این رشته و فعال بودن مرکز تحقیقات آسیب‌های اجتماعی، فرصتی بی نظیر را در اختیار دارد. در دوران کنونی و شرایط خاص ایجاد شده توسط ویروس کرونا و لزوم برقراری آرامش در جامعه و شناخت مشکلات اجتماعی خانواده ها حین و پس از بیماری کرونا، ظرفیتی مطلوب و نقش علمی خاصی در انجام این وظیفه را می تواند داشته باشد. »

برخورداری از فصلنامه‌ای پیشرو و دارای امتیاز ممتاز حوزه علوم انسانی در زمینه چاپ و نشر فعالیت های علمی تحقیقاتی

بهفروز عنوان کرد: « فصلنامه مطالعات جامعه شناختی شهری یکی از دو نشریه واحد است که با درجه علمی پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۹۰ به چاپ رسیده است. این فصلنامه که از نشریات پیشرو در زمینه چاپ و نشر فعالیت‌های پژوهشی محققین در حیطه مطالعات شهری محسوب می‌شود، به همراه یکی از نشریات واحد خوراسگان، دارای امتیاز ممتاز در حوزه علوم انسانی در استان اصفهان می باشد. با توجه به نیاز فعلی کشور و احتمال بروز مشکلات اجتماعی در دوران پسا کرونا، اعضای هیئت تحریریه فصلنامه و مدیران مرکز تحقیقات آسیب های اجتماعی آمادگی خود را برای تعریف و انجام هرگونه تحقیقات کاربردی در این خصوص اعلام نموده‌اند. »

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کمک‌های عملیاتی در حوزه پیشگیری و درمان، تمامی واحد های دانشگاهی با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های خود، تلاش کنند اثرات منفی ناشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی پایان کرونا را به حداقل برسانند و در کنار دیگر ادارات و سازمان‌ها در امر خدمت رسانی به جامعه و آحاد مردم مبادرت ورزند. »

انتهای پیام /

کد خبر: 1067753

وب گردی

وب گردی