بازگشایی  محدودمهد‌های کودک فقط برای  ثبت نام کودکان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران از بازگشایی محدود مهد‌های کودک برای ثبت نام کودکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،حبیب الله مسعودی فرید در جمع خبرنگاران گفت: پس از اینکه بحث کرونا مطرح شد مهدهای کودک که وابسته به آموزش و پرورش بودند، ازاولین گروه‌هایی بودند که مانند دانش‌آموزان تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه مهد‌های کودک ازکسب و کار‌هایی بودند که به دنبال شیوع کرونا آسیب دیدند گفت: قرار شد اقداماتی مانند بیمه یا کمک هزینه بیکاری یا وام‌هایی که قرار است برای سایر کسب و کار‌ها انجام شود، شامل حال مهد‌های کودک هم باشد و در این خصوص مکاتبات بسیار زیادی داشتیم.

فرید با بیان اینکه موضوع بازگشایی مهد‌های کودک نیز بسیار مورد بحث قرار گرفته و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد گفت: با بررسی‌هایی که انجام گرفت و تصمیمی که در ستاد مقابله با کرونا سازمان بهزیستی و در کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور گرفته شده قرار شد تا مهد‌ها فقط به منظور ثبت نام کودکان (بدون حضور کودکان) باز شوند و والدین می‌توانند حضوری و غیر حضوری با رعایت مسائل بهداشتی برای ثبت نام فرزندان اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ثبت نام در مهدهای کودک برای سال آتی انجام خواهد شد و کارهایی از قبیل روند اداری و تعمیرات و ثبت نام انجام می شود و مسئولان مهدها برای این منظور می توانند بازگشایی کنند، اما به هیچ عنوان حق پذیرش کودکان را ندارند.

مسعودی فرید گفت: این تصمیمی است که بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و آنها در مورد شروع به کار مهدهای کودک تصمیم می‌گیرند و بر این اساس بخشنامه اخیر بهزیستی که به استان‌ها ارسال شده فعلا در حد ثبت نام کودکان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067770

وب گردی

وب گردی