بیکاران آمریکا به 30 میلیون نفر رسید

در 6 هفته گذشته 30 میلیون آمریکایی برای دریافت حق بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از راشاتودی، طی 6 هفته گذشته دوره کرونایی 30 میلیون نفر از مردم آمریکا برای دریافت حق بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که تعداد بیکاران در آمریکا حداقل 30 میلیون نفر است.

در حالیکه قرار است وزارت کار آمریکا آمار بیکاری هفتگی را امروز پنج‌شنبه منتشر کند اقتصاددانان براین باورند که حداقل 3.5 میلیون آمریکایی دیگر برای دریافت حق بیمه بیکاری در هفته منتهی به 25 آوریل ثبت‌نام کرده اند. بنابراین با این ثبت‌نام جدید 4.4 میلیون نفر دیگر نسبت به هفته گذشته به آمارهای بیکاری اضافه می‌شود که با این حساب طی 6 هفته گذشته که طرح قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده 30 میلیون آمریکایی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

اقتصاددانان انتظار دارند که تعداد بیکاران آمریکا در ماه آوریل به بیشترین رکورد پس از جنگ جهانی دوم برسد. در ماه مارس نرخ بیکاری با رشد بی‌سابقه 0.9درصد افزایش یافت و به 4.4 درصد رسید که بیشترین افزایش ماهانه از ژانویه 1975 تاکنون محسوب می‌‌شود.

در این میان آندره هالن هورست اقتصاددان فعال در سیتی‌کروپ نیویورک گفت: «اوج بیکاری در ماه آوریل یا «می» اتفاق می‌افتد و باید در مورد وام‌های مشاغل کوچک بخشودگی اعمال شود» مزایای بیکاری تا اواخر ماه جولای پرداخت خواهد شد.

آمریکا بدترین آسیب را از شیوع کرونا دیده که بیش از یک میلیون نفر مبتلا شده‌اند و 61 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1067775

وب گردی

وب گردی