طراحی کارگاه‌های تولیدی زود بازده از سوی بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: به دنبال این هستیم که تا پایان سال جاری و با توجه به شعار جهش تولید، برروی راه اندازی چند کارگاه زود بازده مانند کارگاه تولید جلبک و جیره غذایی شرایط بحرانی کار کنیم.

علی مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این تشکل دانشجویی اظهار کرد: مجموعه بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات فعالیت پژوهشی خود را از آذر ماه سال گذشته آغاز کرد که طی این مدت، نزدیک به ۵ قرارداد رسمی با بخش‌های مختلف منعقد شده است‌‌.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشکده ثریا وابسته بسیج دانشجویی، تا اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا ادامه داشت به طوری که سعی کردیم تمام اقداماتمان را بر اساس نیاز کشور تنظیم کنیم. در ابتدا کشور با کمبود محلول ضدعفونی دست و سطوح مواجه شد که توانستیم با کار شبانه روزی، به تمامی به فورمولاسیون مورد نیاز دست پیدا کنیم؛ به طوری که درحال حاضر توانایی تولید روزانه ۵ هزار لیتز محلول ضدعفونی دست و سطوح را داریم.

مظفری ادامه داد: فعالیت بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات معطوف به تولید محلول ضدعفونی نشد و کار پژوهشی بر روی ابعاد دیگر حوزه مبارزه با کرونا را آغاز کردیم. در همین راستا، دستگاهی را به عنوان دستگاه پودرپاش ساختیم که نمونه داخلی آن فقط در ارتش وجود دارد. این دستگاه با میزان دویست لیتر آب می‌تواند کار کند و برای ضدعفونی معابر شهری، سم پاشی، آفت کشی و جنگ‌های بیولوژیک کاربرد دارد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: پژوهشگران بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در بخش دیگر فعالیت‌های خود توانستند به فورمولاسیون محلول ضدعفونی بیمارستانی دست پیدا کنند که نمونه داخلی آن وجود ندارد و از کشور سوئیس و آلمان وارد می‌شود‌. پژوهشگران توانستند با مهندسی معکوس به این محلول دست یابند که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید‌.

وی با اشاره به برنامه‌های علمی و فناوری بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که تا پایان سال جاری و با توجه به شعار جهش تولید، برروی راه اندازی چند کارگاه زود بازده مانند کارگاه تولید جلبک و جیره غذایی شرایط بحرانی کار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067780

وب گردی

وب گردی